Wat te doen bij kreupel paard bij vreemde?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mark3

Wat te doen bij kreupel paard bij vreemde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 22:17

Goedenavond,
Ik kom een paar keer per week op de scooter langs een weide met 2 paarden. Beide vindt ik er nooit heel goed uitzien. Maar ze krijgen eten, drinken en staan overdag buiten.

Nu loopt een van de twee erg kreupel en is er nog niks aan gedaan. Heeft iemand ervaring met melden bij 144?
De ander loopt ook erg stijf maar daar rijden ze wel gewoon nog mee.

Het gaat echt aan mijn hart dat paard zo te zien. En hoorden van kennissen dat er geen dierenarts is geweest..

Onali

Re: Wat te doen bij kreupel paard bij vreemde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:19

Je hoorde van een andere bron dat ....

Stap gewoon naar de eigenaren en vraag er naar.
Niks meer niks minder.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:52

Mark3 schreef:
Goedenavond,
Ik kom een paar keer per week op de scooter langs een weide met 2 paarden. Beide vindt ik er nooit heel goed uitzien. Maar ze krijgen eten, drinken en staan overdag buiten.

Nu loopt een van de twee erg kreupel en is er nog niks aan gedaan. Heeft iemand ervaring met melden bij 144?
De ander loopt ook erg stijf maar daar rijden ze wel gewoon nog mee.

Het gaat echt aan mijn hart dat paard zo te zien. En hoorden van kennissen dat er geen dierenarts is geweest..

Hoe weet je zo zeker dat er nog niets aan gedaan is? Misschien is dit paard wel chronisch kreupel en staat het lekker van zijn of haar pensioen te genieten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:52

Onali schreef:
Je hoorde van een andere bron dat ....

Stap gewoon naar de eigenaren en vraag er naar.
Niks meer niks minder.

Idd briefje aanhek of achterhaal hun tel nr via de buren om dat jij je wat afvraagt over de paardjes en bel of spreek af en overleg... ( hadden zelf een stok oud beestje lopen mooi voor huis op de wei.. maar na elke x gedoe toen maar achter het huis gehouden.. " uit zicht van af weg" beetje was oud weinig functionele tanden en kiezen en kreeg echt veel priores bij enz maar bleef aan de vrij magere kant mede door haar loperige gedrag maar inmiddels is ze gegaan na dat ze ineens met gebroken voorbeen stond hebben we haar inlatenslapen

Dus idd vraag het de eigenaar

Kabayo

Re: Wat te doen bij kreupel paard bij vreemde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:54

Ik zou het de eigenaar vragen eigenlijk. Wij hadden een hengst die 4 maanden niet goed liep en in het begin echt kreupel liep door een peesblessure én nog einchuss erboven op... heel sneu gezicht. Maar streng toezicht van de dierenarts :j Sommige kreupelheden gaan niet zomaar over, helaas

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:02

Ik zou ook kijken of je eerst met de eigenaar kan spreken.
Wij hebben ook al 2 x gehad dat er iemand kwam vertellen dat er iets aan de hand was met 1 van de paarden.
Toch fijn dat je ze dan kan uitleggen wat er aan de hand is en er een DA bij is geweest bv.
Het is moeilijk als andere misschien ook van horen zeggen hebben dat er geen DA bij is geweest. ''
Maar goed mocht dat niet lukken is het een optie om 144 te bellen als de eigenaar er mee bezig is dan is er verder ook niets aan de hand.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:04

Er is niks mis met 144 bellen. Dan gaan ze langs en vragen wat er aan de hand is. Is er iets aan de hand dan kunnen ze verdere stappen ondernemen zoals de eigenaar verplichten een dierenarts te laten komen.

Het siert je dat je je druk maakt om paarden die je niet kent. Ik denk dat als meer mensen dat zouden doen er een stuk minder leed zou zijn