Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Mijn paard deed exact hetzelfde, ik dacht ook dat hij last van vliegen had.
In het bos noemden we hem Kong-fu paard, dan sloeg hij ook nog met een voorbeen naar zijn neus, behalve dat enorme geschud en getrek met zijn hoofd.
Tot ik een keer een lange bosrit door verschillende bospercelen maakte en het me opviel dat hij het niet in elk bos deed.
Maar bij sommige boomsoorten draafde hij gewoon normaal door, terwijl en onder de ene soort bomen evenveel vliegjes rondvlogen als onder de andere boomsoort.
Toen viel bij mij het kwartje datie wel eens last kon hebben van pollen.
Neusnetje had ik al wel en dat maakte wel iets uit.
Ben met de druppels van puur pollen begonnen en met een beter aansluitend neusnetje van Lemieux en toen werd het idiote geschud een heel stuk minder.
Dit jaar ook weer begonnen met de druppels en ik rijd heel consequent met neusnetje, maar sindsdien geen kap rond de ogen meer gebruikt in het bos.
En ook dressuur in een willekeurige buitenbak gaat nu gewoon goed.
Ik moet alleen iets vaker druppelen dan 1x per 3 weken, want na een week of 2 begint die weer iets meer te schudden en inmiddels weet ik dus dat ik na een dag of 12 weer moet druppelen, dan gaat het goed.
In de wei loopt hij zonder neusflap aan z'n vliegenmasker en zie ik hem ook niet meer zo schudden en schuren met z'n neus.
Dus wie weet voor jou ook een optie om eens te kijken of het wel echt vliegen zijn waar die op reageert, of misschien toch nog iets anders.
Gebruikers op dit forum: SentiBot, XxMariellexX en 11 bezoekers