Mijn Welsh a pony staat op een paddock ivm insuline resistentie. Ze krijgt onverpakt hooi en Oerbalans balancer. Ze is niet meer zo voorwaarts als vroeger. Ook vind ik de bovenlijn wat kaal. Ze wordt 3-4 x per week gelongeerd of gewandeld. Sinds kort krijgt ze natuurlijke vitamine e omdat ze dit niet uit gras kan halen. Mis ik nog iets? Heeft ze extra eiwitten nodig of iets dergelijks?
Voor eiwitten zou ik voor esparcette kiezen ivm insulineresistentie. Om te ondersteunen inderdaad hooi analyse en eventueel MSM poeder in het drinkwater voor de suikerspiegel
Mijn pony staat vanwege cushing heel beperkt op gras en heeft ook een jaar op alleen een paddock gelopen. Hij kreeg semi-onbeperkt hooi met een balancer en glucobalance en ter aanvulling op de eiwitten kreeg hij Hartog digest, geweekte luzerne brok en speedybeet bijgevoerd. Hij deed het hier heel goed op.
Zonder foto's is het wel lastig te zeggen. Sinds wanneer staat ze op de paddock en hoeveel uren stond ze eerst op gras? Wat gaf je er toen naast?
Hoe groot is de paddock en zie je haar daar wel bewegen? Staat ze alleen?
Het hooi analyseren geeft je al nuttige info en je kan beginnen met eiwitten aanvullen. Maar ik zou ook zeker kijken naar de veranderde omstandigheden. Als ze nu bijv alleen staat, niet veel beweegt, kan ze ook minder worden.