De vorige eigenaar lijkt niet mee te willen werken. Maakt verder niet uit. Ik kijk via mijn rechtsbijstand hoe ver ik de medische kosten terug man vorderen.
Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hij is nu 10 jaar oud en qua gedrag niet te doen. Ik wilde hem vandaag vast zetten om zijn manen te vlechten. Hij is alleen maar aan het draaikonten en met andere paarden bezig. Ik word er gillend gek van. Hij rukt zich ook gewoon los en rent weg om naar andere paarden te komen en zet gelijk de aanval in.
Met rijden is hij doodbraaf. Zelfs een beetje lui mits er geen ander paard in de buurt komt. We hebben hier een peuter rondlopen. En nog een ruin en merrie veulen die aan huis komen. Voor mijn dochter is dit paard gewoon levensgevaarlijk.
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
We willen hem laparoscopisch laten castreren. Want we vinden ook dat hij recht heeft op een kans. Als dit een hormonaal verhaal is, is het dan onwil of vervelend gedrag? Dat is een beetje de vraag die ik me dagelijks stel nu. Hij staat nu bij een kennis thuis die een dekhengst heeft en hengstige merries. Om hem heen zijn continue orgies aan de gang dus…. Dat helpt de situatie ook niet.
Wij krijgen de sleutel van onze boerderij pas 30 september. Dus dan kan ik hem pas weghalen.
Zijn er misschien mensen die ervaring hebben het castreren van oudere hengsten of klophengsten.
Hoe ging het met hun gedrag na de operatie.
Is het verstandig om hem bij mijn andere paarden te houden. Ik heb niet de mogelijkheid om hem apart te houden van de rest. Hij rent sowieso door de draden heen en we hebben te weinig ruimte om sowieso verschillende verblijven te maken.
Aldus mijn aankoop van de brave doodmakke kinder pony. Jep zo werd hij omschreven.
Hij is wel bloed bloed knap trouwens.