Hij lijkt echter het meeste jeuk te hebben rond de schoft. Ook op de rug heeft hij wat jeuk. Op de vacht schuurt hij gelukkig verder niet, daar zie je dus ook niks aan.
Eerst dachten we dat het te maken had met verharen en daarna met suiker in het gras. We verdenken hem namelijk ook op cushing. Hij is 34/35.
Vanwege zijn leeftijd lijkt het ontwikkeling van zomereczeem me niet aannemelijk. Het kan natuurlijk altijd, maar toch zie je dat vaak bij jongere paarden. Daarbij heeft hij dus ook jeuk op de vacht en niet alleen de manen/ staart.
Hij schuurt helaas nog steeds flink en nu lijken andere paarden ook te beginnen met schuren.. Lang niet zo erg als hij, maar toch.
We zijn daarom bang dat het weleens een parasiet kan zijn. Maar wat? Luis? Ik heb meerdere keren gekeken of ik wat kon vinden en zie niks lopen. Wel heeft hij witte stipjes, maar dit lijken schilfers te zijn. Of zullen het toch neten zijn?

Hij staat overigens vaak bij de koeien omdat hij veel eten nodig heeft. Het zou dus goed kunnen dat hij daar iets vandaan heeft gekregen. Hij staat momenteel 24/7 buiten en wisselt een beetje tussen de wei met koeien en wei met paarden.