Pony heeft jeuk door eczeem deken

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarvyxNoa

Pony heeft jeuk door eczeem deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 15:56

Hoihoi,

Mijn haflinger heeft al een aantal jaren last van zomer eczeem, voornamelijk onder zijn buik heeft hij veel jeuk. Na allerlei smeerseltjes en supplementen geprobeerd te hebben, heb ik dit jaar toch maar besloten om een eczeem deken op te doen. Aangezien hij erg dikke manen heeft, heb ik zijn manen in de vlecht want los lijkt me niet erg fijn zitten onder de deken.
Wat betreft de jeuk onder zijn buik werkt de deken erg goed, maar nu heeft hij ineens ontzettende jeuk aan zijn manen en schuurt hij deze helemaal kapot. (Dat doet mijn inner penny meisje stiekem wel erg veel zeer)
Weet iemand hier een oplossing voor? Of bestaan er eczeem dekens zonder nek?

Nyaleti

Re: Pony heeft jeuk door eczeem deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:26

Hoe weet je zeker dat het door de deken komt? Jeuk aan de manen is natuurlijk typisch voor eczeem jeuk.

Is hij nu ook flink aan het verharen? Dat jeukt ook flink onder een deken. Optie om hem een stuk te scheren misschien? Manen in hele kleine vlechtjes doen?

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:30

Mijn eczemer kan geen vlechter verdragen onder de deken. Vind dit erg vervelend en lijkt daar jeuk van te krijgen. Zonder vlechten schuurt ze de manenkam niet.

MarvyxNoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 16:36

Nyaleti schreef:
Hoe weet je zeker dat het door de deken komt? Jeuk aan de manen is natuurlijk typisch voor eczeem jeuk.

Is hij nu ook flink aan het verharen? Dat jeukt ook flink onder een deken. Optie om hem een stuk te scheren misschien? Manen in hele kleine vlechtjes doen?

Niets is natuurlijk zeker, maar hij heeft nooit jeuk aan zijn manen gehad, alleen onder zijn buik. Verharen doet ie nog een klein beetje, maar het meeste is er al af!

MarvyxNoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 16:37

maxie schreef:
Mijn eczemer kan geen vlechter verdragen onder de deken. Vind dit erg vervelend en lijkt daar jeuk van te krijgen. Zonder vlechten schuurt ze de manenkam niet.

Dus dan toch zijn manen los laten? Wordt dat niet erg warm onder de deken?

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:00

MarvyxNoa schreef:
maxie schreef:

Dus dan toch zijn manen los laten? Wordt dat niet erg warm onder de deken?

Ik laat ze wel los. Kwa zweten valt het gelukkig mee.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:30

Mijn jeukt alleen aan zijn staart en staat sinds kort ook met eczeem deken. Ik deed ook de manen in een vlecht , dacht ook zit lekkerder. Maar begon daardoor ook te schuren. Met manen los geen probleem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie