thermografie kreupel paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansenjap

thermografie kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:44

Ik heb een 15 jarige merrie, die al geruime tijd kreupel is, uiteraard zijn er onderzoeken gedaan en foto's gemaakt maar hier komt niets uit. Ook is zij homeopathisch behandeld en doorgemeten en ook daar komen geen speciale dingen uit. Maar ze is nog steeds kreupel, de ene keer erger dan de andere keer, maar het wordt niet beter. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met thermografie in de regio Overijssel, Gelderland om zo misschien te achterhalen waar precies het probleem zit

Rambogirl

Re: thermografie kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:53

Is er een gedegen kreupelheids onderzoek gedaan op een kliniek?
Die kunnen namelijk aan de hand van wat ze zien foto's maken, echo's maken of uitverdoven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:16

Ik zou dan gaan voor https://www.thermografie-paard.nl/ . Zij werkt al behoorlijk lang met thermografie, heeft een gedegen opleiding in Amerika gedaan en blijft zich bijscholen. Je kan er voor kiezen om het bijvoorbeeld in Heerde op bepaalde zaterdagen te doen, dan is daar ook een dierenarts aanwezig. Het kan ook bij jou op locatie, maar dan moet die wel aan een aantal voorwaarden voldoen en je paard moet een behoorlijke tijd rustig op stal kunnen staan voordat de thermografie wordt uitgevoerd. Die voorwaarden kan je op de site vinden.

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 09:23

hallo rambogirl, ze is een aantal keren op de kliniek geweest en er zijn foto's gemaakt waar geen problemen op te zien zijn

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:06

Konden ze op de kliniek wel bepalen welk been het was en of het hoog of laag in het been zat? Hebben ze nooit een echo overwogen op de kliniek? Ik weet ook niet bij welke kliniek je geweest bent, maar ik weet dat er wel verschil zit in de ene kliniek of de andere, alleen al qua ervaring met beenproblemen en qua apparatuur die ze gebruiken.

DC_Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:25

Hoi,

Topic is al van even geleden, maar mijn paard heeft ongeveer hetzelfde zoals jij omschrijft. Ook rontgenfotos en echo gemaakt, niks te zien.
Heb je uiteindelijk de thermografie laten doen en kwam daar wat zinvols uit?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:42

Ik zou voor scinti kiezen. Dat geeft een goed beeld en dan weet je waar je zoeken moet. Het kan ook in hals, rug of schouder zitten….dan moet je wel heel veel foto’s lukraak maken. Met scinti weet je waar je zoeken moet