Gisterenavond is mijn paard kei hard met zijn hoofd tegen de deuropening geknald. Vraag me niet waar hij van schrok want ik heb echt geen idee. Ingebeelde spoken zijn zijn specialiteit

Nadat hij dus onzacht in aanraking kwam met de deuropening, deed hij z'n hoofd omlaag en begon hij te flemen.
Ik heb hem daarop even aan de hand gestapt zodat hij wat kon bekomen en de bovenkant van z'n hals wat gemasseerd. Hij vond het toen niet fijn dat ik aan zijn oren kwam.
Aangezien hij opgezadeld was (ik ging net beginnen aan m'n ritje..), ben ik opgestapt en heb hem best lang losgestapt. Hij voelde wat stijfjes aan in draf en galop dus ik ben maar gestopt met rijden. Wellicht was het slimmer geweest om niet te gaan rijden.. (iedereen maakt fouten zeker..).
Nu was mijn vraag: kan een paard een hersenschudding hebben? Of hoofdpijn? Hoe kan je dit spotten?
In overleg met de kiné van mijn paard heb ik vanmorgen al even gevoeld naar gevoelige stukjes of verdikkingen. Gelukkig niets gevonden dus ik denk dat het voor nu wel meevalt. Maar ik was dus oprecht benieuwd hoe je zoiets kan opmerken.