Bijvoeren paard bij 24/7 weidegang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Bijvoeren paard bij 24/7 weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 21:51

Ik heb mijn paard momenteel 24/7 op de weide staan met ruim voldoende gras, waarbij ze wisselen over 4 percelen en dus steeds 'nieuw' gras krijgen. Daarnaast krijgt ze nu na het werk (+-5x per week) 1kg basisbrok. In de winter krijgt ze onbeperkt hooi in de paddock en op stal én krijgt ze verdeeld over 2 voerbeurten 2 kg basisbrok en 1kg kruidenmuesli.

Nu merk ik dat ze de laatste tijd íets trager is/minder looplust heeft. Een klein verschil, maar gewoon net iets minder energiek dan normaal. Ze is mooi op gewicht en hoeft zeker niet dikker.

Ik twijfel dus over óf en wat ik bij zal voeren. Ze wordt 3 a 4x per week gereden (L niveau) en daarnaast 2x per week longe/vrij springen/buitenrit. Ik merk dat ze niet echt de behoefte heeft aan de kg basisbrok naast het gras wat ze krijgt.

Wat geven jullie voor voer/supplementen naast 24/7 weidegang?

Zidore

Re: Bijvoeren paard bij 24/7 weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:55

Mijn pony werd ontzettend sloom van kruidenmuesli. Daarmee gestopt en nooit meer muesli aangeraakt. Eigenlijk vind ik alle muesli troep… Geef nu alleen vitaminebrok en heb een heerlijke en energieke merrie!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:12

Een vitaminebrokje van Je Paard Gezond en Fit, en gemicroniseerd lijnzaad. En momenteel nog wat kleine schepjes van dingen die ik op moet maken, maar die tel ik even niet mee.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:49

Hier ook een lome pony van basisbrok of muesli’s. Doet het 10x beter op een emmertje ruwvoermix ( ik voer afwisselend hartog of Florian) en zijn balancer van Metazoa.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:53

Balancer van Metazoa met handje lucerne digest van Hartog. In de winter tot 2 scheppen van de lucerne.

De metazoa is in verhouding veel goedkoper dan de normals mueslis. Daar moet je meestal minimaal een kilo van voeren om voldoende vitaminen en mineralen te voeren. Van de metazoa maar een klein beetje omdat het zo geconcentreerd is.
En sinds de metazoa eindelijk mooie mestballen.