We hebben verder eigenlijk weinig problemen gehad, tot ongeveer 1,5 week geleden.
Hij kreeg 2 harde bultjes op zijn rechter achterbeen. Een daarvan raakte ontstoken. Het andere was gewoon hard en mooi dicht. Dierenarts naar laten kijken, en ik moest het ontsmetten met betadine scrub en vervolgens zinkzalf op smeren. Dat zou het beter moeten maken. Op woensdag waren het twee kleine bultjes, die ineens allebei open waren. In de 2 dagen die volgden, bleek dat mijn paard enorme jeuk aan die bultjes had. Hij bleef het open krabben. En het werd een grotere en grotere wond. Iedere dag kwam er zeker 2 centimeter bij. Op zaterdag kon ik het niet meer aanzien. Dus dierenarts erbij. Hydrocortiderm gekregen om erop te smeren. Maar op zondag nog steeds jeuk, dus wederom de dierenarts laten komen en hij heeft een cortisonen spuit gekregen. Hij moest toen ivm risico bevangen te worden, van het gras en de brok af.
Na de cortisonen spuit ging de jeuk weg en de wond geneest super! De spuit werkt ongeveer 24/48 uur.
Sinds woensdag krijgt hij weer een kleine hoeveelheid brok (1/4 2 keer per dag) en sinds donderdag mocht hij weer 4 uurtjes op de wei.
Hij heeft alleen allemaal harde bultjes en plakkaten gekregen. Omdat ik dacht dat het misschien van het gras kwam, heb ik hem gisteren en vandaag weer op de paddock gehad. Het wordt alleen niet minder. Wel erger!!
Wat kan dit zijn?? Morgen bel ik de dierenarts maar weer. Ik weet niet zeker of hij buitengewone jeuk heeft
Paard staat helemaal ingepakt in een vliegendeken met hals!