Tot nu toe met gaiters gereden en inmiddels er 2 onderweg kwijt geraakt. Wat mij op is gevallen is dat mijn paard op dit moment een schuurplekje heeft aan de kant waar de gaiter wél is blijven zitten. Vandaar mijn vraag: wel of niet met gaiters rijden? Maakt het veel uit. Kan ik zonder proberen of is dat sowieso af te raden?
Alle overige tips zijn natuurlijk ook welkom, ik ben namelijk nog niet een heel ervaren gebruiker.
Alvast super bedankt!!!
Groetjes, Anne-Marie en Zucchero
Jolliegirl
Geplaatst: 08-12-24 21:53
Hoefschoenen met chaps?
Ik snap het even niet Of lees ik nu iets helemaal verkeerd.
Bij de ene had ik altijd met, bij de ander zonder. Bij hele gevoelige huid zou ik wel doen. Maar je kunt gerust zonder proberen. Gaf hier eigenlijk geen problemen.
Ibbel
Geplaatst: 09-12-24 10:41
De gaiters van Scoot Boots zijn bedoeld om te gebruiken tijdens het wenproces en in principe helemaal niet bedoeld om 'gewoon' mee te rijden. Daar zijn het ook veel te dunne flubbertjes voor. Ik heb ze dus een keer of 3 gebruikt, en ben daarna zonder gaan rijden en dat gaat gewoon prima. Want daar zijn de Scoot Boots ook op gemaakt - voor gebruik zonder de gaiters. Vooral nu in de winter, met flink veel haar aan de benen, kan ik me voorstellen dat de gaiters idd eerder schuurplekken geven dan voorkomen.
mijn merrie krijgt sowieso schuurplekken van de scootboots. Ze heeft blijkbaar te veel vering in haar pas waardoor ze net niet helemaal lekker zitten. Met of zonder gaiters maakt hier niets uit.
Haal ze er gewoon af en kijk hoe het gaat.
SUSANNEx
Geplaatst: 09-12-24 11:58
Bij die van mij gingen ze ook steeds los, dus rij inmiddels zonder. Geeft geen problemen