Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Mijn paard heeft nooit kreupel gelopen of gevoelig gereageerd op mijn knijpen, maar had helaas wel een peesblessure. Bij de Da wel, maar ook daarna kon ik gewoon overal knijpen zonder reactie. Maar de da vond haar met knijpen ook maar heel minimaal reageren.
Zwellingen is bij mij altijd een alarmbel. Dat wil ik eerst bekeken hebben waarom. Dus ook niet blijven longeren, gewoon even rust totdat je iets weet.
Zelfs als het geen peesblessure is wil je geen dikke benen, dus zou je moeten uitzoeken waarom ze dik zijn.
Succes!
MyWishMax schreef:Verstandig en ik hoop dat het iets simpels is en geen peesblessure!
Wanneer waren de benen voor het eerst gezwollen? Ook omdat het er 2 zijn?
Robinvdbrink schreef:Het viel mij na 1 week dat ik hem had eigenlijk pas een beetje op er voor eigenlijk niet zo opgelet..
Klinisch en rontgen goed door de keuring gekomen en dacht dan zal het niks met de pezen kunnen zijn anders komen ze niet door de buig proef (misschien denk ik dat echt verkeerd)
Nielojram schreef:Robinvdbrink schreef:Het viel mij na 1 week dat ik hem had eigenlijk pas een beetje op er voor eigenlijk niet zo opgelet..
Klinisch en rontgen goed door de keuring gekomen en dacht dan zal het niks met de pezen kunnen zijn anders komen ze niet door de buig proef (misschien denk ik dat echt verkeerd)
Als dat allemaal goed is, is het makkelijk, dan past de manier van jouw trainen niet bij je huidige paard.
Je bent er dan ontzettend op tijd bij, zal niet zo moeilijk zijn om een andere weg in te slaan, en je nieuwe paard niet verder te beschadigen.
Nielojram schreef:Robinvdbrink schreef:Het viel mij na 1 week dat ik hem had eigenlijk pas een beetje op er voor eigenlijk niet zo opgelet..
Als dat allemaal goed is, is het makkelijk, dan past de manier van jouw trainen niet bij je huidige paard.
Je bent er dan ontzettend op tijd bij, zal niet zo moeilijk zijn om een andere weg in te slaan, en je nieuwe paard niet verder te beschadigen.
prugelpiet schreef:Nou nou, dat is ook wel erg kort door de bocht. Het kan echt van alles zijn, van simpelweg wat vocht tot peesblessures en alles er tussenin. Om nou meteen te zeggen dat iemand zijn of haar paard kapot maakt
Art_Ificious schreef:Het niet kreupel zijn kan ook nog eens vertekenen.
Doordat beide benen dik zijn kan het ook zijn dat hij niet kreupel oogt omdat hij beide benen kreupel is en dus niet duidelijk 1 been anders belast/ontlast.
Ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt. Ik dacht misschien stalbenen maar het dier staat niet op stal maar loopt op de wei of paddock?
Robinvdbrink schreef:Zoals jullie misschien aan de titel kunnen lezen..
mijn paard heeft 2 wat gezwollen voorbenen hij loopt hier niet kreupel op is iets warmer dan de achterbenen maar ik mag gewoon er in knijpen zegmaar en hier reageert hij niet op. Ik ga eerdaags naar de kliniek met hem voor een pees scan, maar vroeg me af of jullie misschien hier ervaring mee hebben en of ik er vanuit kan gaan dat het een pees blessure is ..
07-04-2022 is hij klinisch en rontgen goed gekeurd en ik heb hem 17-04-2022 gekocht heb nog geen gekke dingen met hem gedaan wilde eerst even wat spieren bij hem trainen dus eigenlijk alleen nog maar gelongeerd en op het land geweest
fleurtjeuh schreef:Robinvdbrink schreef:Zoals jullie misschien aan de titel kunnen lezen..
mijn paard heeft 2 wat gezwollen voorbenen hij loopt hier niet kreupel op is iets warmer dan de achterbenen maar ik mag gewoon er in knijpen zegmaar en hier reageert hij niet op. Ik ga eerdaags naar de kliniek met hem voor een pees scan, maar vroeg me af of jullie misschien hier ervaring mee hebben en of ik er vanuit kan gaan dat het een pees blessure is ..
07-04-2022 is hij klinisch en rontgen goed gekeurd en ik heb hem 17-04-2022 gekocht heb nog geen gekke dingen met hem gedaan wilde eerst even wat spieren bij hem trainen dus eigenlijk alleen nog maar gelongeerd en op het land geweest
Wat is de reden dat hij 10 dagen voor aankoop werd gekeurd?
Heb je het dierenarts rapport gekregen van de keurende arts?
Is dit de standaard dierenarts van de verkopende partij?