Troebele urine

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLV
Berichten: 157
Geregistreerd: 30-05-15

Troebele urine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 19:58

Hi,

Mijn merrie plaste vandaag op de poetsplaats troebele maar ook heldere urine uit… nu heeft ze nooit echt met ruinen gestaan en nu dus wel. Ook deze urine niet waargenomen bij haar.. Dacht aan hengstigheid maar wat denken jullie? Kennen jullie dit?


Afbeelding

Diddykong

Berichten: 1482
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Troebele urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:41

Zo ziet het wel eruit. Als je merrie verder niet ziek oid is, verwacht ik hengstig. De urine ziet dan vaak wat witachtig. Ook qua hoeveelheid lijkt het er erg op. Merk je verder nog iets aan haar? Meer plakkerig op je been? Wat slomer, sneller geïrriteerd? Plast ze ook als ze de ruinen ziet?

xLV
Berichten: 157
Geregistreerd: 30-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:46

Diddykong schreef:
Zo ziet het wel eruit. Als je merrie verder niet ziek oid is, verwacht ik hengstig. De urine ziet dan vaak wat witachtig. Ook qua hoeveelheid lijkt het er erg op. Merk je verder nog iets aan haar? Meer plakkerig op je been? Wat slomer, sneller geïrriteerd? Plast ze ook als ze de ruinen ziet?


Ze oogt verder normaal (alert, hinnikt naar me etc.) niet een zieke indruk.
Ze was erg ongeduldig dat merkte ik wel..
Ze plast niet als ze ruinen ziet

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Troebele urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:57

Ik zou er van uitgaan dat je merrie hengstig is.

Pumpkins

Berichten: 3162
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Troebele urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:07

Ja, denk ook indd hengstig. Is er ook echt de periode voor. Mijn merrie piest dezelfde troebele smurrie.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Troebele urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:47

Ik heb een ruin en zijn urine gaf ook dit beeld, daarbij vond ik ook dat het dik was, als siroop.
De veearts heeft scan van blaas gemaakt en daarop was de zien dat er zich erg veel kristallen in zijn blaas bevonden, zonder dat er bezinksel te zien was. Urine en bloed onderzoek leverden niks op.
Onze theorie is dat het beest zijn stress aan het loslaten is (pas verhuisd, jaartje in de handel gezeten, veel te mager ect. ) De veearts stelde voor hem een supplement te geven waardoor hij heel veel gaat drinken en dus ook veel gaat plassen om de boel door te spoelen.
Wij vonden dat een goed advies en zijn aan de gang gegaan met sensipharm urologist. En dat werkt goed. Twee weken later plast hij weer gewoon zijn normale biertje met schuim.
https://www.sensipharm.nl/urologist-aid ... -tabl.html