Popstra schreef:Wetenschappelijk Onderzoek heeft uitgewezen magneet therapie niks toe voegt.
Dure Magnetische dekens e.d gaven bijv hetzelfde resultaat als een gewone zweetdeken. Namelijk dat het warmte gaf en meer niet.
Als je googelt op Inet kom je dit artikel vast wel tegen.
Zo een verhaal als hierboven dat het een botbreuk sneller kan doen genezen zou ik met een korreltje zout nemen.
Arethe schreef:Ik heb een paard gehad welke een breuk in de knie had. Diagnose was 6-9 maanden volledige boxrust en de eerste week was het heel spannend.
Uiteindelijk via magnacare een magneetveld therapie apparaat gehuurd en binnen 2 maanden was de breuk genezen. De dierenarts raadde het aan en was oprecht verbaasd door de snelle resultaten.
Lenexa schreef:valonka schreef:De bemer therapie kan hem daar ook in ondersteunen!
Ik kan hier niet zoveel over vinden, kun je er wat meer over vertellen? Waar heb jij dit voor gebruikt?
@Destiny22, bedankt voor je ervaringen! Dat ding lijkt me wel wat.
Lenexa schreef:Bedankt voor de tips, ik heb het idee dat er bij ons ook ineens een schiefel zit terwijl het al weken goed gaat. Maar ben nu gestopt met ijsbandages en met een paar dagen zit er een bult die er eerst niet zat.
Ik ga dus ook maar weer 2x per dag koelen.
En ik ga de Bemer therapie uitproberen. Ik ken iemand die deze via een opleiding mag uitproberen om uit te testen dus dan krijgen we er nog een soort van begeleiding bij. En dan zien we wel!
Lenexa schreef:Ik zou graag horen of mensen hier ervaring mee hebben. Voor welke blessure je het hebt gebruikt, welk product je hebt gebruikt en alle overige informatie.
Mijn paard staat met een nare breuk hoog in het griffelbeen en ik overweeg een sprongbeschermer met dit systeem voor haar in de hoop dat het rust breng in het breuk gebied. Sommige geven aan dat het te gebruiken is bij breuken en dat het herstel zou bevorderen. En daar heb ik wel oren naar.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Lenexa schreef:Ik heb inderdaad de beemer een maand lang gebruikt, ik was er eigenlijk heel tevreden over. We hebben keurig het schema aangehouden, toen de huur maand op was is hij weer terug gegaan (stalbaas had gehuurd). De week erna vond ik dat er toch vlot groei zat in haar schiefel.
Naar mijn idee heeft het dus wel geholpen de groei van de schiefel tegen te gaan. Maar dat kan uiteraard ook gewoon timing zijn. Achteraf denk ik wel eens, had ik maar dat ding wat langer gebruikt. Wie weet wat het dan had gedaan..
Ik vind het nog steeds lastig, naar mijn idee heeft het geholpen maar zeker weten weet ik dat niet.
Ik heb nu de lemieux magno boots gekocht, die krijgt ze nog dagelijks om. Daar heb ik zelf een goed gevoel bij, kwaad zal het niet doen dus als het iets goeds doet: heel graag!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers