Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
DJZ schreef:Ziet er toch een beetje uit als een wormenbuikje.. Wanneer is ie voor het laatst ontwormd en waarmee?
Leuk veulen met leuke tekeningen
famkeY schreef:Heeft hij voor jou een tijdje te weinig of slecht gegeten? Ik heb ook ooit een pony gehad met zo’n buikje. Dacht dat ze drachtig was. Maar die bolle buik kwam van te weinig en eenzijdig (slecht kwaliteit) eten. Zo had ik haar dus gekocht…
Daihyo schreef:Wel wijs om daar even naar te informeren dan. Mijn 2-jarige had met een maand of 8 ook zo’n buik. Daar kwamen nog flink spoelwormen af, ondanks ontworming. Na 2x een kuur pyrantel was dit aardig weg. En daarna strak ontwormd. Ondanks dat het wormonderzoek aangaf dat se schoon was, kwamen er toch wormen af.
JoellaLoves schreef:famkeY schreef:Heeft hij voor jou een tijdje te weinig of slecht gegeten? Ik heb ook ooit een pony gehad met zo’n buikje. Dacht dat ze drachtig was. Maar die bolle buik kwam van te weinig en eenzijdig (slecht kwaliteit) eten. Zo had ik haar dus gekocht…
Hij had bij de opfok wel zo goed als onbeperkt, alleen het veulenbrok was heel weinig per veulen. Of het laag van kwaliteit was durf ik niet te zeggen.
JoellaLoves schreef:Waarmee die ontwormd is weet ik helaas niet, die informatie heb ik niet gekregen,
JoellaLoves schreef:Daihyo schreef:Wel wijs om daar even naar te informeren dan. Mijn 2-jarige had met een maand of 8 ook zo’n buik. Daar kwamen nog flink spoelwormen af, ondanks ontworming. Na 2x een kuur pyrantel was dit aardig weg. En daarna strak ontwormd. Ondanks dat het wormonderzoek aangaf dat se schoon was, kwamen er toch wormen af.
Oeh toch niet zo betrouwbaar dus, dan ga ik toch weer ontwormen!
Rex_Rolfo schreef:JoellaLoves schreef:Waarmee die ontwormd is weet ik helaas niet, die informatie heb ik niet gekregen,
Zoals Daihyo zegt, gewoon even de opfok bellen en vragen met welk middel de paarden daar ontwormd zijn.
Meer van hetzelfde is niet handig. Als je weet wat er gebruikt is kun je met je DA overleggen wat het beste alternatief is.
hwn schreef:Ik weet niet, hij glanst mooi, en ziet er ook nergens schraal uit, ik zou eerder gewoon een grasbuikje vermoeden. Wil je dit checken, zet hem dan eens een nachtje zonder ruwvoer, en zie wat dit doet. Niet de gezondste methode, maar anderzijds, als die nu al aanleg heeft om te dik te worden, en/of het ruwvoer is te rijk, dan weet je dat beter gelijk, in plaats van binnen enkele jaren een hoefbevangen paardje te hebben. En van één nachtje vasten krijgen ze nu ook niet gelijk maagzweren.
Qua ontworming zit je door de leeftijd natuurlijk met beperkingen: moxidectine mag maar gebruikt worden vanaf 1 jaar, en dat is de enige die ingekapselde bloedwormen ook meeneemt. Weet niet hoe oud hij/zij exact is?
JoellaLoves schreef:DJZ schreef:Ziet er toch een beetje uit als een wormenbuikje.. Wanneer is ie voor het laatst ontwormd en waarmee?
Leuk veulen met leuke tekeningen
Ik weet helaas niet waarmee hij voor het laatst is ontwormd, die informatie kregen we niet mee bij de opfok. Alleen een rekening van €25,-
Dank je wel, het is gelukkig echt een schat!
JoellaLoves schreef:Update: We hebben een bloedonderzoek en weer een mestonderzoek gedaan. Ze mest was weer mooi schoon maar helaas zijn leverwaarde niet kloppend.
De dierenarts denk helaas aan leverbot. We gaan behandeling hier voor opstarten. Bedankt voor het meedenken!
JoellaLoves schreef:Gelukkig slaat de kuur tegen de leverbot aan, hij komt meer aan bij ze ribben en ze buik is minder heftig. Ze koorts/verhoging is ook eindelijk weg na enkele dagen. Om te kijken of de leverbot kuur echt dusdanig ze werk doet moesten we na zijn 2e kuur weer bloed laten afnemen. Hier wachten we dus braaf op!
[ [url=m/k8zMny.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gebruikers op dit forum: Folani, GoogleAdsense, Trendiction en 11 bezoekers