Veulen 9 weken oud eet zand en klei.
Dat ze zand at kwamen we al snel achter dus na een paar keer in de bak daar niet meer in gezet.
Eindelijk kwam het mooie weer en kon ze in het land! Rustig opgebouwd maar helaas stond ze na een aantal dagen met koliek , ze eet klei.
Dus weer in overleg met Wolvega, een stuk volle weide afzetten klonk het advies.Gedaan maar helaas ook daar vind ze klei. Dus ze staan nu maar een half uurtje per x op de wei
Er is 2 x bloed afgenomen bij haar maar helaas niet gekeken naar voedingswaarde. Alleen ontstekingswaardes (andere reden).
Dus liever laat ik het bloed afnemen even voor wat het is.
Ik krijg toch wel vaak te horen of ze wel voldoende mineralen en vitaminen binnen krijgt via de moeder?
Ze groeit als kool dat wel….
Nu wil ik graag supplementen gaan geven die de evt tekorten kan aanvullen. En zo kijken of het beter wordt.
Zonee dan kom ik niet onder het prikken weg..Al geeft de arts aan dat het niet veel uit zal halen, is niet bewezen dat dat invloed heeft.
Iemand tips?
Ze is niet makkelijk met eten. Dus een grote hoeveelheid brokjes gaat niet lukken.ook slobber niet. Vitalbix mash laat ze staan.
Psylliumzaad kan ze niet hebben, ging niet goed.
Voor meer info stuur me gerust een pb
Over de moeder:
De moeder krijgt onbeperkt hooi en 4 kg equifirst breeding mix, 1 kg basisbrok en 60 ml lijnzaadolie. Is op gewicht maar hoeft voor mij niet wat af.
Is gevoelig voor voer
Pavo vital-> heet
Equilin-> lust ze niet
Force-> heet
En moet nu geen voer of balancer hebben die haar gedrag verandert want ze staat nu ook nog eens veel in de box