Paard heeft scheef achterhoef

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RHV

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-10-18
Woonplaats: Groningen

Paard heeft scheef achterhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:32

Hoi allemaal.
Helaas trof ik mijn Shetlander net kreupel aan in de wei. Ze kreupelt met haar achterhoef.
Die hoef staat ook een soort van scheef. Dit is al zolang ik.me kan herinneren zo.
Nooit heeft ze er last van gehad tot vandaag.
Hoefsmid is 4 weken geleden geweest.
Da komt er uiteraard bij maar ik zou het fijn vinden om jullie ervaringen te lezen.
Groetjes, Rosalie

Ibbel

Berichten: 49914
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paard heeft scheef achterhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:37

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die scheve hoef de oorzaak van de kreupelheid is.
Er kan van alles aan de hand zijn. Verstapt, zoolkneuzing, hoefzweer, rotstraal, mok, spat, peesblessure - niemand hier kan er iets over zeggen, alleen een DA die het paard kan zien en onderzoeken.

RHV

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-10-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:39

Ibbel schreef:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die scheve hoef de oorzaak van de kreupelheid is.
Er kan van alles aan de hand zijn. Verstapt, zoolkneuzing, hoefzweer, rotstraal, mok, spat, peesblessure - niemand hier kan er iets over zeggen, alleen een DA die het paard kan zien en onderzoeken.


Ja daar heb je wel een punt. Alleen ze draait echt haar hele hoef naar buiten

Femke_Tweety

Berichten: 12355
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:02

Is dat ver naar buiten draaien nieuw of veranderd vergeleken met een maand of twee terug?

Of was het draaien altijd zoals het nu is?

Iig dierenarts/hoefsmid laten komen.

Een foto plaatsen hier kan helpen. (Houd wel rekening met veel bokkers die een mening hebben op basis van een foto zonder het eigenlijke dier te zien, en geloof niet direct alles dat geroepen wordt ;) )

RHV

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-10-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 17:06

Femke_Tweety schreef:
Is dat ver naar buiten draaien nieuw of veranderd vergeleken met een maand of twee terug?

Of was het draaien altijd zoals het nu is?

Iig dierenarts/hoefsmid laten komen.

Een foto plaatsen hier kan helpen. (Houd wel rekening met veel bokkers die een mening hebben op basis van een foto zonder het eigenlijke dier te zien, en geloof niet direct alles dat geroepen wordt ;) )


Dat is inderdaad erger geworden dan dat het was.