Ik heb jullie advies nodig.
Ik heb sinds 3 maanden een Quarter horse merrie Mira.
Ze komt uit Italie, en is gekocht door een kennis in Nederland. In Nederland kwam ze mager en onbespierd aan. Ze heeft daar anderhalve maand gestaan en toen hebben wij haar gekocht. Ze was alleen zadelmak toen ze hier net was, ook niet ingereden. We hebben haar een tijd rust gegeven en niks met haar gedaan, want ze was heel timide en onzeker, en ze was zelfs ziek. Ze zag er kortom ongelukkig uit, alleen maar triest, en zelfs poetsen vond ze eng en naar.
Sinds anderhalve maand zijn we het rijden aan het oppakken. In de bak of wei rijden kan ze niet, ze blokkeert dan totaal.
Dus zijn we haar op buitenrit aan het inrijden. Dan gaat prima, we rijden nu elke ochtend een uurtje, met op de heenweg veel stap en draf, en de terugweg veel galop.
Nu krijg ik van meerdere mensen te horen dat ze er niet goed uitziet, ook niet in haar bouw.
Ik ben het daar op zich mee eens, ze lijkt nauwelijks op een Quarter

Kunnen jullie mij advies geven in hoe ik haar er beter uit kan laten zien?
Haar probleem is voornamelijk haar bouw.

Ze heeft een te lange rug, en een beetje een karperrug. Haar hals is heel dun, en haar achterhand is ook niet passend bij haar lijf en dat ze een quarter is. Ook haar benen zijn niet helemaal goed volgens mij. Mira heeft heel veel moeite om haar achterbenen echt onder haar lijf te zetten, ze staan of te ver naar achter, of te ver naar voren.
Ook haar rug is niet goed.
Mira staat 24/7 buiten met onbeperkt hooi, en twee keer per dag brok en muesli, 2 kg in totaal. Het is speciaal voer dat de conditie en bovenlijn ondersteund, althans, dat staat op de verpakking...
We rijden bijna dagelijks met haar een uurtje buiten en wandelen ook veel met haar.
Ze is 6 panel negatief, alleen pssm2 heb ik niet laten testen, kan ik nog doen.
Ze eet goed, en is ondertussen onwijs vrolijk en gelukkig, alleen maar blij!
Binnenkort gaat ze naar de osteopaat.
Ik denk niet dat ze pijn heeft of ziek is, ze is altijd blij en actief.
Mijn vraag is, wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat ze er beter uitziet, en gezonder is? Kan er eigenlijk wel wat aan haar veranderen? En hoe erg is het dat ze er zo uitziet? Moet ik de oplossing in training of in voer zoeken?
Alvast dank jullie wel!