Mieke schreef:Sommige artsen adviseren om een botsplinter in ieder geval te verwijderen ook al heeft het paard er nog geen last van. Als reden geven ze aan dat de splinter kan gaan zwerven, ontstekingen kan geven, kapselbeschadigingen en zelfs ernstige gewrichtsbeschadigingen als de splinter toevallig in het gewricht belandt.
Andere artsen wachten liever af totdat het dier er last van krijgt, omdat een paard er niet kreupel van HOEFT te gaan lopen.
Ik zou als ik jou was eens met je paard naar Emmeloord gaan. Fijne mensen daar, die je goed adviseren en niet onnodig in de kosten zullen jagen!
ja vanwege de kans dat zo'n chip gaat zwerven zit ik dus te piekeren het nu wel of niet laten doen of wachten totdat hij er last van krijgt. Goldy is nu net 3 jaar. en zover ik weet genezen jonge paarden sneller dan oudere, daarom als hij toch een operatie moet hebben ik het misschien beter nu kan doen dan later, maar misschien krijgt hij er wel nooit last van en doe ik het allemaal voor niets. en ik weet dus niet of hij de chip nu op een gunstige plek heeft of niet, twijfel,twijfel. maar dat wil ik nu zeker uit laten zoeken door een dierenarts. nogmaals bedankt voor al jullie info en verhalen
.
ik hoor niets dan goeds over Emmeloord, maar ik heb hun telefoonnummer niet. en ik zou niet weten hoe ik die kan krijgen heeft een van jullie voor mij hun nummer?