Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alvaron schreef:Maar ze hoeven van wolfskiesjes helemaal geen last te hebben. De mijne had wolfskiesjes, volgens de tandarts en stalgenoten moest je die eruit laten halen. Dus laten doen. Werkelijk geen enkel verschil gemerkt. En hij was al 11 jaar toen ze eruit gingen. Hij had er dus gewoon nooit last van gehad. Achteraf bekeken had ik ze er dus niet uit hoeven laten halen. En bij een eventueel volgend paard zal ik het ook alleen maar laten doen als die er last van zou hebben.
Guusje17 schreef:Ik heb een tandarts in de buurt gevonden maar zag dat deze met domosedan gel werkt.
Ik heb ooit stage gelopen bij een paardentandarts en dierenarts, deze werkte met injectie.
Sedeert domosedan wel genoeg? Mijn pony is niet de meest nuchtere dus ik ben bang dat ze in paniek schiet.
Molfre schreef:Ja hoor. Ik heb ook een tijd een tandarts gehad die geen dierenarts was en dus niet mocht prikken. Als je de domosedan juist aanbrengt (in de lip of onder de tong, niet laten doorslikken) werkt het net zo goed.
Guusje17 schreef:Gebitsverzorger inderdaad.
Een dierenarts die ook gebitten doet heb ik hier in de buurt helaas nog niet kunnen vinden, gebitsverzorgers wel een aantal. Maakt dat uit?
Ik heb inderdaad besloten om over een paar weken even een tandarts te laten komen. Het beleren gaat nog wel even duren dus de behandeling zou ruim voor het beleren zijn.
En tot die tijd doe ik er even geen bitje in
MarliesV schreef:Guusje17 schreef:Gebitsverzorger inderdaad.
Een dierenarts die ook gebitten doet heb ik hier in de buurt helaas nog niet kunnen vinden, gebitsverzorgers wel een aantal. Maakt dat uit?
Ik heb inderdaad besloten om over een paar weken even een tandarts te laten komen. Het beleren gaat nog wel even duren dus de behandeling zou ruim voor het beleren zijn.
En tot die tijd doe ik er even geen bitje in
Tussen gebitsverzorger die niet of alleen via een gel verdooft en een tandarts die in basis DA is zit een behoorlijk verschil.
Bijna elke kliniek die ik ken heeft een tandarts in dienst of iemand die bij de kliniek is aangesloten/wordt aangeraden.
Als dit de eerste keer is en je paard niet zo heel nuchter, zou ik zeker een tandars contacten en niet een gebitsverzorger