Schaafwond hoofd

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot059
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-04-22

Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 22:47

Hoi allemaal ik heb sinds een dag een nieuw paard en ik denk dat hij van het schrikken en de stress zijn hoofd heeft gestoten wat kan ik het beste doen en weten jullie hoe snel het terug groeit en of het mooi en in dezelfde kleur terug groeit en of ik er nu iets aan zou moeten doen
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 12268
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:49

Ik zou hier zelf niets opdoen.

Levert alleen maar stress, nu aan het hoofd zitten, en het is súperoppervlakkig.

Als je er al per se iets op wilt doen, gebruik dan iig geen spuitbus op die plek bij een paard dat je net hebt en dat nog schichtig is.
Dan, áls je wat wil gebruiken, een zalf die wat desinfecterend werkt.

Maar zelf zou ik dit dus gewoon laten voor wat het is, in deze situatie.

beegee
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:59

Zou dit lekker laten. Is dicht en maar oppervlakkig. Zo te zien alleen wat haar weg. Dat is zo weer terug gegroeid, kan het paard prima zelf regelen.

pjer
Berichten: 1646
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:06

Niks aan doen idd. Mijn paard heeft nu voor de 2e keer zulke schaafwonden en het groeit vanzelf weer dicht. Het haar komt als het goed is gewoon in de normale kleur terug.

Kimsel94
Berichten: 607
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:11

Hoeft in principe niets op maar ik gebruik vaak wel levertraanzalf op kale plekken, dat zou kunnen meehelpen met sneller huidherstel en teruggroei van haar

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Schaafwond hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:45

Zou je bij jezelf op zo'n schaafwondje iets smeren? Nee? Dan hoeft dat ook bij een paard niet. Huid en haar herstellen gewoon. Zie je over een maand niets meer van, hooguit is het haar daar dan wat nog wat korter.