Guasha therapie

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 14:22

Voor mijn prachtige paard is osteopathie eigenlijk nog wat te heftig.

Bokker Ghostattack doet hele mooie dingen met guasha.

Gisteren kwam ze bij ons :D

Zwart Monster rook eens aan de steen, en keurde hem goed. Aanraken met de steen was een beetje spannend, maar wortels doen wonderen :')
En daarna overal behandeld met de steen, met heel veel rust, heel liefdevol, en Ghostattack kreeg een paar keer bedankjes voor spieren los te maken die toch wel een beetje vast zaten. Heel fijn.

We konden niet alles doen, op zeker moment was het toch een beetje veel, maar het ging goed!!!!

Knap Monster en knappe Ghostattack!!! Thanks :D

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:33

Klinkt als een hoop acrabadabra maar als jij er blij mee bent zal je paard er niet slechter van worden. Ook niet veel beter maar dat terzijde. Dat is een discussie die ik toch niet ga winnen met mensen die hier 100% in geloven.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:39

Je gaat geen enkele discussie winnen als je er met zo'n attitude in stapt. :')

Avalanche, fijn dat je paard goed reageerde. Hoe werkt dat precies? :)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:45

Shae schreef:
Je gaat geen enkele discussie winnen als je er met zo'n attitude in stapt. :')


Prima ik ben zo om hoor als ik wetenschappelijk bewijs zie wat deze behandeling ondersteund en dat het doet wat het ook zegt te doen. Hoe vaak ik kwakzalvers op stal zie komen en arme mensen geld uit hun zakken zie troggelen, ik vind daar wel wat van. Dus ik sta open als je goed bewijs kan overhandigen, geen probleem!

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 19:10

Shae schreef:
Je gaat geen enkele discussie winnen als je er met zo'n attitude in stapt. :')

Avalanche, fijn dat je paard goed reageerde. Hoe werkt dat precies? :)

Een speciaal gevormde steen waarmee je masseert. Door de iets getande vorm en de beweging zelf kun je spieren los masseren. De reden vooral dat ik het deed is dat dit paard een diepere massage toch nog best heftig vindt en zo kunnen we wel behandelen zonder heftige reacties.

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:13

Ik heb daar om (denk ik) dezelfde reden ook wel eens aan zitten denken. Gewoon om een prettige ervaring te krijgen met een behandeling. Ik heb een paard wat als snel vind dat hem iets aan wordt gedaan (door een behandelaar) en met zoiets zou hij wellicht wel kunnen ontspannen. Masterson Method lijkt me ook interessant. Ik speel daar zelf wel een beetje mee en dat vind hij super.

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 19:19

Ik kan het iig aanraden :) het is laagdrempelig, de massage is echt fijn en juist voor paarden die osteopathie nog te heftig vinden is dit toch heel prettig. Paard zelf was heel ontspannen, dus if nothing else een fijne manier om kennis te maken met behandelen van het lichaam.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:32

Wegens omstandigheden laat ik nu mijn paard bijna iedere week masseren,soms gebruikt ze ook zo'n bergkristal met een stompe punt.

Ze is ruim anderhalf uur bezig en het paard geniet we zichtbaar van - sommige momenten vind ze wel lastig want dan zit ze op een hard puntje -

Paard knapt we zichtbaar van op en ontspant makkelijker.

Allemaal voordelen dus.

Net iets anders maar beide keren met positief resultaat.

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:06

@ Avalanche, goed om te weten! :)