Dreamboy schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen het advies krijgen om op een paard met atrose te gaan zitten en waarom die eigenarendit dan ook nog willen. Vraag willekeurig mens met atrose hoe het is om atrose te hebben en ze zullen allemaal antwoorden dat het vreselijk veel pijn doet. Is het rijden dan echt zo belangrijk?
Ik denk dat het advies van veeartsen uit het traditionele paarden houden komt. Paarden die veel op stal staan, 's winters beperkt buiten komen en dus weinig bewegen.
Ik heb het advies ook weleens gekregen en ook om me heen gehoord. Doel was dat het paard dan rechtuit zou bewegen en het bewegen weer werd opgebouwd en meestal liefst niet in een rijbak. Hoewel veel bakken ook niet te zwaar of onregelmatig zijn, zien veeartsen dat wel vaak.
En het andere deel van eigenaren, hebben een paard om te rijden en missen dat. Het is vaak niet doelbewust een paard kapot willen rijden of met pijn, maar wel weer graag met hun eigen paard willen rijden. Gewoon het gevoel dat mensen missen.
sonova schreef:Ik zie hier absoluut geen mager paard, en als je met de dierenarts hebt overlegd dat je langzaam kan beginnen dan moet je dat zeker doen. Alle goede bedoelingen hier op bokt zullen je niet veel verder helpen ben ik bang. Wij hebben je paard niet gezien in beweging, alleen van een foto die niet goed te beoordelen is. Dus vertrouw op je da. Hij heeft er verstand van.
Kijk eens goed naar de rug. Ondanks slechte foto's, is het echt duidelijk dat je recht op de ruggengraat gaat zitten zo. De veearts heeft het paard al even niet gezien en deze foto's worden hier nu gedeeld, dat is van nu.
Daarbij zit er op bokt wel degelijk veel kennis en ervaring. 1 Veearts is maar 1 veearts. Veel paardenmensen samen, die vaak ook ervaring hebben met meerdere veeartsen, diverse adviezen etc, kunnen wel degelijk helpen om nog eens na te denken en een alternatief te zoeken.
Maar je kan ook Bokt opdoeken, want zonder dit is er ook weinig Bokt over.