. Ze loopt alsof ze een liter whisky achter haar kiezen heeft en komt (wil) dan ook moeilijk vooruit. Op sommige momenten loopt ze iets beter en een paar tellen later heb je het idee dat ze elk moment kan omvallen
. Uiteraard heb ik gelijk de veearts erbij gehaald en die weet eigenlijk ook niet precies wat het kan zijn (hij heeft overlegd met een collega van Utrecht). Ze zijn samen nogmaals het rijtje langs geweest wat het in eerste instantie zou kunnen zijn, maar het beeld dat ze vertoont voldoet niet geheel aan de mogelijke oorzaken. Ze is nu ingespoten met cortisteroïden (ik hoop dat ik het goed schrijf) en Vitamine B(12). Dit zou helpen als het bijv. iets in het koppie is. Als ze nog verder verslechterd moet ik gelijk bellen en anders nemen ze maandag een bloedmonster. Ze is opgevoeld en met het kleintje is alles nog goed
.Ze was al wel een paar dagen lusteloos en eet moeilijk, ze eet wel maar heel langzaam (gebit is OK). Sinds vandaag waggelt ze dus, al liep ze eergisteren ook minder stabiel. Ze heeft geen koorts, mest goed en eet dus wel maar met moeite. Het ziet eruit alsof ze voor de eerste keer op haar benen staat en ze zoekt met haar kont ook duidelijk steun aan de achterwand van de stal. De coördinatieproblemen hebben betrekken op alle vier haar benen, dus niet alleen de voor- of de achterhand.
Is er iemand die ervaringen heeft met soortgelijke symptomen bij een paard?
. Gisteravond laat zijn we nog een even bij haar geweest, want door de spuit met cortisteroïden zou ze hoefbevangen kunnen raken en we moeten nu regelmatig met haar lopen. Ze liep ietsje beter, beslist nog niet goed maar ze sleepte voor niet meer met haar hoeven over de grond.
.