Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nancy96 schreef:mijn merrie van nu 26 jaar is al een paar jaar bijna constant hengstig. 10 jaar geleden hebben we geprobeerd met haar een veulentje te fokken maar dat is niet gelukt omdat er steeds vocht in de baarmoeder zat, bleek achteraf.
nu een jaar geleden vond ik 's ochtends een grote plas wit slijmerig spul op de grond. DA geweest en haar baarmoeder gespoeld. daar kwam nog 10 liter een soort dunne slijm met witte brokjes erin en het rook een beetje naar kaas. het afgelopen jaar ongeveer elke twee maanden haar baarmoeder gespoeld en steeds weer minstens een emmer viezigheid eruit. verder heeft ze geen verhoging, is ze niet ziekig en zit ze verder goed in haar vel. DA dacht een baarmoederontsteking met waarschijnlijk PPID als medeoorzaak.
ze krijgt nu een pil pracsend per dag, maar de afscheiding wordt niet minder.
met de laatste keer spoelen was ik met de DA aan het praten over de verschijnselen en kwamen we eigenlijk er op uit dat het meer lijkt op een schimmelinfectie. de afscheiding stinkt niet echt zoals pus en als een vrouw schimmelinfectie heeft heb je ook soms een beetje brokkelige afscheiding.
zij had een bevriende DA die wel eens een merrie met azijn gespoeld had om dit te behandelen. ze gaat informeren hoe dit precies werkt en gedaan moet worden.
mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met een schimmelinfectie in de baarmoeder van een paard en hoe dit eventueel behandelt is.
ik zou graag iets willen vinden wat helpt, het moet toch niet fijn zijn om met een grote zak vloeistof in je buik rond te lopen. Ze hoeft niet meer te werken, maar dan nog. ook dat spoelen iedere keer is geen pretje. hopelijk kan iemand een oplossing aangeven.
anjali schreef:het lijkt me inderdaad dat het zeer belangrijk is om eerst een correcte diagnose te hebben voordat er allerlei pillen en spoelingen gegeven gaan worden.Met een foute spoeling zou de kwaal zelfs kunnen verergeren.
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 22 bezoekers