Eerder dan een jaar enten

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Eerder dan een jaar enten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 18:16

Hoi ik kan het op internet en hier op bokt niet zo makkelijk vinden maar kan het kwaad dat een paard 2 maanden eerder wordt geënt? Vorig jaar is ze begin juni geënt en nu gaan ze op stal met een groep deze vrijdag 1 april enten. T liefste laat ik haar met de groep mee gaan omdat dit voordeliger is, maar omdat het om 2 maanden eerder gaat… kan dit? Ik weet namelijk dat toen de mijne haar basisvaccinatie kreeg er wel echt zoveel tijd tussen moest zitten. Wellicht dat hier iemand het antwoord weet voordat ik mijn dierenarts de vraag stel haha

CoRiNa1983

Berichten: 1772
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Eerder dan een jaar enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:21

ik heb dat jaren geleden ook eens gedaan, zodat ze gelijk liep met de rest van de stal. Ik had het eerst aan de DA gevraagd en dat was geen probleem, volgens mij zijn er zelf stallen waar men 2 x per jaar enten inmiddels.

Laurievc

Berichten: 4438
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Eerder dan een jaar enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:24

Ik ent 2x per jaar en krijg regelmatig een nieuwe in het schema die dan, worst case, wat eerder wordt geent. Geen probleem

janouk
Blogger

Berichten: 18172
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Eerder dan een jaar enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:52

Er wordt zelfs geadviseerd om de 9maanden te enten influenza, dus geen probleem. En internationaal FEI wordt zelfs om de 6 maanden enting aangehouden.

LaDonna75

Berichten: 2276
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerder dan een jaar enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:03

Dat kan prima. Het moet voor de KNHS binnen een jaar dus 10 mnd mag en kan ook. En wat al gezegd is, sommigen doen het om het half jaar.