26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verrox
Berichten: 104
Geregistreerd: 19-12-04

26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 19:18

Ik heb een 26 jr merrie met artrose, vooral rechtsvoor maakt ze de pas niet af. Ze staat inmiddels weer op ijzers en zo nodig krijgt ze pijnstilling maar wat is nu een supplement wat echt helpt?

Riviera87
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-05-20

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:31

De enige 2 wetenschappelijk aangetoonde compenenten die werken zijn omega 3 vetzuren en ongedenatureerd collageen type 2. Een supplement waarvan ik weet dat het werkt is flexadin (advanced), duurt even voordat je resultaat ziet. Tis niet goedkoop maar als een van de enige wel effectief. Veel supplementen zouden kraakbeen ondersteunen, maar als je je verdiept in artrose en de ontwikkeling van kraakbeen dan begrijp je snel genoeg dat ze wellicht preventief iets kunnen bijdragen maar curatief niet. Als je wilt weten hoe het werkt stuur me gerust een pb.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:36

ik heb mijn merrie met atrose tot haar overlijden op 27 jarige leeftijd primeval gelatinaat gegeven. Hierop deed ze het super.

Earth

Berichten: 9011
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:11

Riviera87 schreef:
De enige 2 wetenschappelijk aangetoonde compenenten die werken zijn omega 3 vetzuren en ongedenatureerd collageen type 2. Een supplement waarvan ik weet dat het werkt is flexadin (advanced), duurt even voordat je resultaat ziet. Tis niet goedkoop maar als een van de enige wel effectief. Veel supplementen zouden kraakbeen ondersteunen, maar als je je verdiept in artrose en de ontwikkeling van kraakbeen dan begrijp je snel genoeg dat ze wellicht preventief iets kunnen bijdragen maar curatief niet. Als je wilt weten hoe het werkt stuur me gerust een pb.


Wat mij betreft het enige goede antwoord. Als ze af en toe al op pijnstillers moet, dan zou dat voor mij al een stap te ver zijn. Maar ik vind sowieso dat er te vaak te lang aangerommeld wordt met paarden, zeker die met artrose...

kim_1990

Berichten: 1557
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:11

Mijn merrie van 23 heeft artrose linksvoor en krijgt duivelsklauw, daarnaast ronden wij haar beide voorvoeten goed af zodat ze beter kan afrollen. Nadat zij1,5 jaar kruipel heeft gelopen (bij de vorige eigenaar) is ze hier thuis direct geholpen dmv bovenstaande en binnen een maand liep ze loepzuiver op zachte bodem, op harde bodem loopt ze in draf nog iets gevoelig, maar zeker niet meer kruipel.

Overigens doen wij geen actieve ritjes meer en staat mijn paard 24/7 buiten in een uitloopstal met haar kudde.

Veel kunnen bewegen is ook erg belangrijk voor een paard met artrose, mocht ze toch dus nog bijv snachts op stal staan of zelfs langer, zou ik ook geen kijken naar een stalling waar ze eventueel 24/7 naar buiten kan (mits ze nog niet op zo'n talling staat)

Goof

Berichten: 29918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:23

Ze is 26. Ze gaat niet ineens nog opknappen.
Je kan hooguit de achteruitgang ondersteunen.

kimmie261

Berichten: 19368
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:31

Audevard ekyflex mobility, echt super spul, paarden vinden het heel lekker, en je hoeft het alleen te geven als een paard problemen heeft...

Elisa2

Berichten: 40375
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:05

Verrox schreef:
Ik heb een 26 jr merrie met artrose, vooral rechtsvoor maakt ze de pas niet af. Ze staat inmiddels weer op ijzers en zo nodig krijgt ze pijnstilling maar wat is nu een supplement wat echt helpt?



Wat krijgt ze nu?

Glucosamine en MSM kan helpen bij artrose voor de smering van de gewrichten.

Duivelsklauw als pijnbestrijding maar dan alleen als ze niet meer belast wordt.

Waarom heeft ze ijzers? die zou ik er eigenlijk niet onder doen bij artrose.

Hylaronzuur kan ook helpen, groenlipmossel..het is een beetje per paard afhankelijk wat aan slaat.

Daarnaast idd management, zoveel mogelijk onbelaste vrije beweging.

Levita

Berichten: 1431
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:10

Mijn paard heeft het op duivelsklauw super goed gedaan. Ze stond op ijzers met zooltjes en siliconenkit, zonder de ijzers liep ze echt heel slecht.

Het staat al hierboven, maar laat haar vooral lekker bewegen en hou haar spiermassa goed.

Tancreda4

Berichten: 24663
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:00

Riviera87 schreef:
De enige 2 wetenschappelijk aangetoonde compenenten die werken zijn omega 3 vetzuren en ongedenatureerd collageen type 2. Een supplement waarvan ik weet dat het werkt is flexadin (advanced), duurt even voordat je resultaat ziet. Tis niet goedkoop maar als een van de enige wel effectief. Veel supplementen zouden kraakbeen ondersteunen, maar als je je verdiept in artrose en de ontwikkeling van kraakbeen dan begrijp je snel genoeg dat ze wellicht preventief iets kunnen bijdragen maar curatief niet. Als je wilt weten hoe het werkt stuur me gerust een pb.


Dan zou dit product dus ook wel goed moeten zijn toch? ==> CartiAid Pellet van Nutripower.

Ik lees even mee, ik zoek een goed supplement voor mijn artrose paard. Ze staat nu op Arti Gold van Global medics. Ik geef het nog maar een paar weekjes, dus niet zo lang om al er wat over te kunnen zeggen.

monnette1

Berichten: 249
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:55

Een gouden tip heb ik niet. Mijn merrie had op 14 jarige leeftijd artrose graad 4. Ik ben toen primeval gelatinaat gaan geven en ander beslag wat beter afrolde. Dit leek wel wat te doen. Op haar 17e merkte ik dat ze het rijden niet meer fijn vond. Ijzers eraf gehaald en lekker in de wei gedaan. Nu is ze 29 en het is precies hetzelfde gebleven. Ik heb zelf het idee dat ijzers de artrose kunnen benadelen, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.

Riviera87
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:00

Tancreda4 schreef:
Riviera87 schreef:
De enige 2 wetenschappelijk aangetoonde compenenten die werken zijn omega 3 vetzuren en ongedenatureerd collageen type 2. Een supplement waarvan ik weet dat het werkt is flexadin (advanced), duurt even voordat je resultaat ziet. Tis niet goedkoop maar als een van de enige wel effectief. Veel supplementen zouden kraakbeen ondersteunen, maar als je je verdiept in artrose en de ontwikkeling van kraakbeen dan begrijp je snel genoeg dat ze wellicht preventief iets kunnen bijdragen maar curatief niet. Als je wilt weten hoe het werkt stuur me gerust een pb.


Dan zou dit product dus ook wel goed moeten zijn toch? ==> CartiAid Pellet van Nutripower.

Ik lees even mee, ik zoek een goed supplement voor mijn artrose paard. Ze staat nu op Arti Gold van Global medics. Ik geef het nog maar een paar weekjes, dus niet zo lang om al er wat over te kunnen zeggen.


De hoeveelheid uc2 die hierin zit is inderdaad genoeg dus ik verwacht dat dit goed zou moeten werken. Het duurt zo'n 6 tot 8 weken voordat je positief resultaat gaat zien. Het pakt als enige de ontstekingsreactie aan dmv oracle tolerantie via de pyerse platen.
Duivelsklauw en andere plantextracten kunnen prima pijnstillend werken maar doen niks aan de remming van artrose zelf. Echter wil je niet dat het paard pijn heeft en daarvoor kan het zeker bijdragen aan het welzijn. Artrose is altijd een progressieve aandoening helaas

flavlip
Berichten: 1064
Geregistreerd: 12-01-11

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:27

Diatomeeënaarde of de vloeibare vorm silicium.

Mijn pony stond eerst een tijd op artigold. Hielp een tijd, toen niet meer. Dit ernaast gaan geven, merkte snel verbetering. Gestopt met artigold, tijd stabiel. Toen het slechter ging ben ik er los duivelsklauw bij gaan geven. Wat al wordt gezegd, genezen doet 't niet, maar vertragen kun je 't wel. Duivelsklauw in de afgelopen jaren wel opgebouwd.

mirim

Berichten: 4500
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: 26 jr merrie met artrose, gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:03

Mijn oudjes met artrose lopen 24/7 buiten ( met schuilstal ) en eigenlijk is dat het enige wat effectief werkt.
Bewegen, bewegen, bewegen, op eigen tempo.
Ik heb ook veel dingen geprobeerd, beslag met siliconen, veel supplementen uitgeprobeerd in de loop der jaren.
Maar sinds ze 24/7 buiten lopen staan ze eigenlijk zonder pijnstilling, zonder ijzer, zonder siliconen en zonder supplementen.
Lopen rad op zowel zachte als harde bodem.
Een goede smid is wel raadzaam.