Op het moment weet ik even niet meer waar ik het zoeken moet.
Mijn bijna 4 jarige KWPN merrie heeft al een tijd lang van mok/korstjes op haar witte achterbeen.
Zomer 2021 zeer waarschijnlijk gestart met mok laag in de kootholte door verbranding, uiteindelijk goed weg gegaan met zalf van de kliniek met antibiotica en ontstekingsremmers.
Rond november 2021 is er weer mok terug gekomen op dezelfde plek door de modder op de wei..
Uiteindelijk is dat een erg lang traject geweest met de mokzalf van de kliniek, dexamethason, prednison, 24/7 inpakken, niet inpakken....
Uiteindelijk een schimmelinjectie gekregen(insol dermatophyton) samen met een orale antibiotica kuur wat eindelijk voor verbetering heeft gezorgd.
Toen eindelijk die plekken weg waren, heeft het er een tijdje goed uit gezien! Tot ze ineens gekke korstjes kreeg op/net boven de kogel...
Dit heb ik ruim 1.5 maand droog gehouden, zonder verbetering... uit zichzelf genezen doet het dus niet
Afgelopen week heb ik de korsten los geweekt en gewassen met hibiscrub omdat het been toch weer wat vocht vast ging houden en heb het toen ook de plekjes 2 dagen ingesmeerd met de mokzalf van de kliniek.
Uiteindelijk bleef het dik en na een paar dagen was het weer goed droog en ben ik begonnen met groene leem...
Helaas ook nog zonder succes..
Is er iemand die dit herkent?
Ongeschoren

Net gewassen met hibiscrub en geschoren

Vandaag (nu een eerste keer gewassen met imaverol)