Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
RianneH schreef:Voor het ‘gemak’ is het denk ik wel handig zeker te weten of het vasculitis is of een ander probleem nog aanwezig door het trauma van vorig jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je wel even klaar mee bent.
Dé tip is dan toch wel beschermen tegen UV. Verder kan je kijken of nog een (zwaardere) kuur met predinison kan helpen, gezien vasculitis een auto-immuun reactie is en de prednison dit onderdrukt. Maar is natuurlijk geen lekker goedje voor het lijf.
Verder zijn er mensen die de scrubmethode toe passen maar hier heb ik bewust niet voor gekozen. Mijn draver is al op leeftijd en laatste keer dat ik haar (ook linker) been met gewone zeep waste was er al een enorme reactie dus wil dat heftige protocol niet doorlopen.
Hier houd ik het reden onder controle met UV bescherming maar is het organisatorisch wel af en toe lastig.
Tancreda4 schreef:In andere topic staan idd goede tips voor als het echt vasulites is. Bij mijne hielp het inpakken tegen uv (whinny socks zijn top en dat waren de enige beschermers die bij mijn paard het been ook dun hield), en eventueel de wasmethode. Ik heb die niet gevolgd, maar heb om de zoveel dagen gewassen met dat roze spul, en cortavamce spray gebruikt. Toen is het uiteindelijk weggegaan maar je hebt een heel lange adem nodig. Bij mij begon het geloof ik oktober, maart bleven de korsten weg en ik heb het de hele zomer nog ingepakt.
Gebruikers op dit forum: xLeoniee en 22 bezoekers