Dik been paard, wat is het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cactusknuf

Dik been paard, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-22 16:32

Hoi allemaal,
Sinds donderdag heeft mijn paard een heel dik been. Waarschijnlijk door gek doen in de weide. Ik ben zelf echt ontzettend huiverig voor een peesblessure en zou graag jullie mening horen. Morgen gaan we bellen naar de da. Ze heeft wel een voelbaar wondje op haar been dus kan het ook daardoor zo opgezwollen zijn?
Ik hoor graag wat jullie er van denken
Het is warm maar ze is niet kreupel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

some of my best friends, never say a word to me...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:39

Beetje lastig te beoordelen zo, dus gewoon even de dierenarts bellen.

Het kan een gebroken griffelbeentje zijn, die zitten ook op die hoogte van het been aan de binnen/zijkant.
Het kan een peesblessure zijn.
Het kan een lokale ontsteking zijn van een wondje of insectenbeet.

De dierenarts kan het verder onderzoeken en beoordelen, als de zwelling meevalt een scan maken van de pees.

Tot de dierenarts komt:
Boxrust, paar keer per dag een stukje stappen op de harde ondergrond en het been koelen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:49

Scannen kan de veearts pas na een week tot 10 dagen, is mij wel eens verteld. Tot die tijd zal het advies zijn om rustig aan te doen, te stappen en evt te koelen, dus hier kan je zelf vast mee beginnen. Mss kan je van die verkoelende klei erop smeren.

Boxrust ben ik geen voorstander van, zeker als de rest van de paarden op stal wel naar buiten gaan. Maar het hangt echt af van het paard: blijft de jouwe buiten ook rustig (of iig rustigER), dan kan je haar mss apart op een wat kleiner stukje zetten, naast de rest.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Mungbean

Re: Dik been paard, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:20

In geval van een bobbel op de pees of net onder de voorknie zou ik altijd beeldmateriaal willen.
Zo vanaf de buitenkant is het puur gokken.
Sterkte morgen, hopelijk valt het mee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie