Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Cherdenise schreef:Coolingsgel voor paarden, daar zijn verschillende merken van.
Wij gebruiken de spiergel van simicur omdat die tot nu toe het beste werkt. Ook kun je die zelf goed gebruiken bijvoorbeeld bij jeuk door brandnetels oid
Cherdenise schreef:Welke heb je want dat zou niet moeten kunnen, ik heb nog niet meegemaakt dat paarden daar dikke benen van krijgen. Waar is jou paard allergisch voor?
En niet op open wond smeren maar erom heen
Cherdenise schreef:Wellicht je paard eens laten doormeten als die zo reageert op de muggenbulten en dus blijkbaar ook op lotions.
Klopt toch ook niet helemaal.
Die van simicur is natuurlijk maar snap als je die dat niet wilt uitproberen.
Jessix schreef:Misschien zou je eens iets kunnen proberen met etherische oliën? Lavendel bijvoorbeeld. Maar ik vind iets aanraden ook wel een beetje spannend, omdat Ferro wel heel heftig kan reageren. Heeft Den Hoek geen oplossing? En dan bedoel ik echt ook een veilig smeersel die je kan gebruiken indien nodig.
StellaMay schreef:Ik weet dat weegbree, maar ook smeerwortel erg goed werkt bij mensen en honden qua zwellingen en jeuk. Geen idee of het ook bij paarden zou werken. Het is natuurlijk altijd te proberen.
Prairy schreef:Aloë kun je ook gewoon een plant van kopen, stengel villen en de gel erin pureren als je even geen gel kunt vinden of bij de hand hebt. Of als een soort kompres dik op een watje doen werkt ook op bijv een arm. Op een paardenbuik is dat wel wat lastiger te plakken
Gebruikers op dit forum: Alexandra309, BlackClaw, Capriootje, HighFly_, Knollboll, Swift, xSimonee, xVerax en 16 bezoekers