Ik heb eerst geprobeerd het weg te krijgen met antibioticazalf (daarvoor scrubben met hibi scrub). Dit hielp niet voldoende. Hierna ben ik Frisian Oil Expert gaan proberen (olie op zink basis). Hierna werd zijn been erg dik (niet bekend of dit door de olie kwam of dat dit toeval was).
Ondertussen natuurlijk ook contact met dierenarts. Deze denkt mijt en raad aan te behandelen met Byemite en geeft daarnaast vochtafdrijvers om het been weer dunner te maken. Het been werd inderdaad dunner, alleen na 3 keer behandelen met byemite (steeds 10 dagen ertussen) kan ik nog zeker niet zeggen dat het weg is.
Hij is ook nog een aantal keer door het zeewater geweest om te kijken of dit wat doet.
Ondertussen weet ik niet zo goed wat ik nog meer kan proberen. Ik heb het idee dat de dierenarts het ook niet zo goed weet.
Is er iemand die dit eerder heeft gezien? De klachten:
- Korsten
- Zijn haar valt uit op die plekken
- Geen jeuk
- Geen pijn (niet kreupel en mag er aanzitten zonder reactie)
- Been was na de vochtafdrijvers weer mooi dun maar lijkt nu weer wat dikker te zijn als hij net uit zijn stal komt, na beweging weer dun.

6 februari (het witte is zalf)

14 februari

18 februari

27 februari

3 maart

3 maart

3 maart

10 maart

10 maart

10 maart

10 maart
Het gaat om een 22 jarige Welsh NWR ruin die verder gezond is (alleen slokdarmverlamming maar dat lijkt me niet ermee te maken hebben).