Aan de voorkant van het achterbeen.
Ze loopt rad,geen beschadigingen, je ziet het niet eens.
De huid voelt wel hard en is wat onregelmatig ipv glad.
Ik voelde het tijdens de hoeven uitkrabben en het is warm met circa 3 cm in omtrek.
Paard reageert er wel op als je eraan zit te plukken
Maand geleden heb ik beide achterbenen in de laars gehad met sebacil. Week erna nogmaals 28 minuten per been in de sebacil gehad.

Die plekken zijn nu rustig en smeer ik om de dag in met sudocreme omdat de plekken anders zo hard en kruimelig worden wat ook weer voor irritatie zorgt.
Even op een rijtje wat misschien duidelijkheid geeft ;
* Paard is 3 dagen geleden gemasseerd voor de 3e x in een maand.
* Paard krijgt sinds 3 dagen 80 gram Marshall force. (Heeft ze wel eens eerder gehad in het verleden)
* Krijgt sinds 3 week kleefkruid door het voer heen.
* Heeft wel een behoorlijk medisch verleden dus ook wel aardig wat spuiten etc gehad maar inmiddels nu zo'n 3 maand niet. Maar er zal vast wel iets opgeslagen in het lichaam zitten.
Qua beweging,ze staan max 9 uur op stal in een ruime box.
Er is een heleboel ruimte om te bewegen.
Paard oogt verder gezond. Als ik de hoef niet had uitgekrabt had ik het niet eens gemerkt.

Wat zou dit kunnen zijn?
Kan ik een "uitbarsting" van afvalstoffen verwachten op die plek?
Reacties van " bel de dierenarts" zijn heel begrijpelijk maar ga ik nu ff niet doen. Die mensen mogen ook hun vrije dag hebben en genieten van het mooie weer ook al staan ze op wacht.
Het paard oogt prima,temp is goed,ze loopt zuiver dus als het niet minder wordt dit weekend bel ik maandag de kliniek wel