Hoi,
Zijn er mensen die ervaring hebben met irritatie/ontsteking van de aanhechting van de nekband (ligamentum nuchae) op het achterhoofd? Hoor graag wat jullie hieraan gedaan hebben.
Mijn paard heeft deze blessure helaas voor de tweede keer. Ze is onder behandeling bij een dierenarts. Daar tot nu toe alleen ingespoten. Lees dat shockwave- en/of lasertherapie ook een mogelijkheid is. Iemand daar ervaring mee bij deze blessure?
Verder heb ik al wel een goed anatomisch hoofdstel, maar zie ik nu ook hoofdstellen met een naar achter geplaatst kopstuk of een kopstuk dat uit twee delen bestaat (waardoor er geen druk komt op de nekband). Vraag me af of er ook halsters met dergelijke kopstukken bestaan. Zie wel anatomische kopstukken bij halster, maar tot nu toe nog niks dat de nekband echt vrij laat.
Daarnaast zijn er magnetische atlasbanden, back on track hoofdkapjes, etc., etc. Ook benieuwd of daar ervaringen mee zijn.
Kortom, benieuwd of hier mensen zijn die een paard hebben (gehad) met deze blessure en erg benieuwd naar jullie verhaal.