Problemen na verwijderen wolfstanden/ tandarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

leanne487

Problemen na verwijderen wolfstanden/ tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-22 18:05

Goedemiddag,

Net na de kerst is mijn paard naar de tandarts geweest, We hebben eerst 2 jaar gewacht omdat ze heel schrikkerig en schuw is en we haar eerst wat meet vertouwen wilden geven.
Tijdens dit bezoek hebben ze een controle gedaan en haar wolfstanden getrokken.
Helaas na 3 weken niet rijden ging het eigenlijk nog slechter als ervoor en hebben we weer de dierenarts gebeld, Bij het 2de bezoek kwamen ze erachter dat ze nog een stuk vergeten waren weg te halen. Dit hebben ze weggehaald en het zou nu beter moeten gaan.

Nu zijn we weer 4 weken verder en werd haar gedrag alleen maar erger, ze gooit haar hoofd en lichaam naar achter als ze haar bit in heeft en doet heel raar met haar hoofd. Weer de DA gebeld nu zijn ze vandaag weer geweest en zien ze een hard stukje maar willen haar naar de kliniek om daar een foto te maken.

Nu heb ik een paar vragen:
*Komt iemand dit bekend voor?
* De kosten lopen aardig op zo maar hoe zit dat met de dienst die hun goed horen te leveren?

Hoop dat ik hier geholpen wordt zo is het ook niet leuk voor Lizzy (paard) en mij.

Leanne spruit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:09

Ja, daar moet je zeker een foto van laten maken, dat klinkt als een afgebroken/achtergebleven wortel.

Dat er niet bij de 2e poging gelijk al een foto gemaakt is vind ik trouwens nogal slordig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:30

jeetje ja dat herken ik wel.
ik heb vroeger een merrie gehad waar ze een wolfskies getrokken hadden.
echter niet goed gedaan en daar zaten ook splinters die ontsteking gaven.
uiteindelijk is dat op een kliniek schoon gemaakt.
sindsdien ben ik dus echt geen fan van trekken van wolfskiezen op eigen stal maar raad dan wel een kliniek aan

leanne487

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-22 21:39

ellepel schreef:
jeetje ja dat herken ik wel.
ik heb vroeger een merrie gehad waar ze een wolfskies getrokken hadden.
echter niet goed gedaan en daar zaten ook splinters die ontsteking gaven.
uiteindelijk is dat op een kliniek schoon gemaakt.
sindsdien ben ik dus echt geen fan van trekken van wolfskiezen op eigen stal maar raad dan wel een kliniek aan

En mag ik vragen hoe jij dat toen hebt opgelost? Aangezien die ontsteking is gekomen door het niet goed weghalen van de splinters? Hoe is dat toen der tijd geregeld met de kosten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:47

ja we zagen dat het dik en pijnlijk was en ze wilde niet goed eten.
ik heb toen de behandelende tandarts gebeld en gezegd dat het niet goed was en of hij terug wilde komen.
dat wilde hij en heeft toen gekeken.. hij dacht dat er waarschijnlijk toch iets was afgebroken tijdens het trekken en dat hij daar nu zelf helaas niks aan kon doen en dat het op een kliniek moest.
heeft me toen ook doorverwezen naar een kliniek.

die heb ik toen gebeld en mijn merrie kon daar vrij snel terecht.
er is toen foto gemaakt en bleek er een en ander in te zitten, ik weet niet meer precies hoeveel hoor.
maar ze hebben dat daar toen er uit gehaald.

de kosten waren voor mezelf toen, behalve een excuus en dat hij dacht dat het wel goed was gedaan
ja nou ja, had ook geen zin in een welles nietus spel dus heb het verder zo gelaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie