Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eveltjeh schreef:Dag bokkers,
Ik ben een beetje ten einde raad:
Sinds enkele weken hoest mijn paard.
Dit hoesten hoor ik af en toe, maar hij ademt snel en pompt ook hevig bij het ademhalen.
Ik heb er vorige week de dierenarts bijgehaald.
Deze gaf hem een spuit antibiotica en antibiotica in poedervorm (trimazin 30%) dat ik een week moest geven.
Nu zijn we een week verder maar de medicatie heeft niets geholpen.
Ik geef dagelijks luchtwegsiroop erbij van de paardendrogist, maar dit doet helaas ook niet veel..
Mijn paard staat altijd buiten met een inloopstal. Dus hij krijgt veel frisse buitenlucht.
Iemand die ook in deze situatie zat en/of een supplement/medicatie dat geholpen heeft?
Alvast bedankt!
Elisa2 schreef:Eveltjeh schreef:Dag bokkers,
Ik ben een beetje ten einde raad:
Sinds enkele weken hoest mijn paard.
Dit hoesten hoor ik af en toe, maar hij ademt snel en pompt ook hevig bij het ademhalen.
Ik heb er vorige week de dierenarts bijgehaald.
Deze gaf hem een spuit antibiotica en antibiotica in poedervorm (trimazin 30%) dat ik een week moest geven.
Nu zijn we een week verder maar de medicatie heeft niets geholpen.
Ik geef dagelijks luchtwegsiroop erbij van de paardendrogist, maar dit doet helaas ook niet veel..
Mijn paard staat altijd buiten met een inloopstal. Dus hij krijgt veel frisse buitenlucht.
Iemand die ook in deze situatie zat en/of een supplement/medicatie dat geholpen heeft?
Alvast bedankt!
Ik zou ook naar de kliniek gaan want pompen en hevig ademhalen is echt niet goed.
Antibiotica helpt niet als het een virus is.
Wat altijd echt goed werkt is sputolysin, veel beter dan ventipulmin en gewoon zelf te kopen.
Hooi nat maken..komt er slijm uit zijn neus? en als hij hoest zie je dat dan in zijn buik? zo ja..dat is een teken dat het in zijn longen zit.
Bij paarden nooit te lang wachten met hulp inschakelen als ze hoesten want ze hoesten heel snel hun longblaasjes kapot en dan worden ze dampig.
Eveltjeh schreef:Dankje voor de reacties.
Het gaat al een stuk beter met mijn paard nu.
De dierenarts is gisteren terug langs geweest.
Het hevig ademen/pompen is zo goed als weg sinds we het hooi hebben nat gemaakt.
Dus het gaat toch aan het stof in het hooi liggen denken we.
Ze heeft een soort hoestsiroop gegeven, dit moet ik 2 x per dag geven.
En ook een prednison kuur van 3 weken.
Hoewel ik hier eigenlijk niet zo een voorstander van ben door de bijwerkingen.
Maar ik ben zeer blij dat het nu eindelijk de goede kant op gaat.
Elisa2 schreef:Ja het is anders, maar hier veel meer succes mee gehad bij allerlei soorten hoest met sputolysin dan ventipulmin dus bij mij heeft het de voorkeur.
Uiteindelijk is het belangrijk om te weten wat er aan de hand is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers