Mijn paard heeft in februari/maart 2021 een tussenpeesblessure opgelopen. Ze heeft zichzelf aangetikt in de wei, griffelbeetje was wat kapot en daardoor de tussenpees geïrriteerd.We hebben een stapschema gedaan van de dierenarts, maar toen we mochten draven gaf ze aan dat ze dit niet fijn vond, dus terug naar de kliniek. Op aanraden van de kliniek in wapenveld zijn we shockwave therapie gaan doen in Emmeloord. Hierna is de echo zeker verbeterd en zijn we opnieuw gaan opbouwen, maar ze liep nog steeds niet goed. Op de buigproef reageerde ze wanneer kogel gebogen werd, dus de belastbaarheid was slecht. Advies van dierenarts: 24/7 buiten zetten en afwachten, 30/40% kans dat het goed komt.
Nu zijn we een halfjaar verder, pees ziet voelt/ziet er rustig uit zo aan de buitenkant is niet warm of dik en ze draadt goed in de wei ( maar dit was eerder ook zo). Nu ben ik vandaag weer begonnen met 10 minuten wandelen aan de hand en ga het heel rustig opbouwen. Ik zit er aan te denken om haar als we het stappen een beetje hebben opgebouwd, voor dat we gaan draven eerst 1 maand naar een revalidatie centrum te brengen met een aquatrainer. Mijn oog viel op een stal in Olst waar ze ervaren zijn in blessures.
Ik zou graag willen weten over er mensen zijn die ook aquatherapie hebben toegepast bij een tussenpeesblessure? Wat is je ervaring? Waar heb je dit gedaan en hoe ging het in zijn werk? Is het helemaal goed gekomen? Hoelang heeft je paard er gestaan? En was dit een paar maanden later of direct toen paard de diagnose kreeg?
We hebben al veel meegemaakt met dit paard, veulen gefokt, in de dracht een lichte peesblessure maar die is helemaal hersteld ( andere been) en na de bevalling geopereerd aan koliek en nog lang ziek van geweest. Hierna paar weken kunnen rijden weer en toen dus deze blessure...

Nu vooral op zoek naar succes verhalen en goede ervaringen met aquatherapie, dit is een beetje ons laatste redmiddel. Verder gebruik ik ook al ruim 1 jaar icevibes en krijgt ze supplementen van horseflex. Verder alle tips welkom!!