Aangezien ik zelf even niet meer weet wat ik hiermee moet en ik veel te bezorgd ben, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen/ideeën.
Twee weken terug bleek mijn pony een dikke kogel te hebben. Dit was ons niet opgevallen, tot hij aangaf het niet fijn te vinden met het uitkrabben van zijn hoef.
De kogel is de eerste twee dagen licht gevoelig geweest.
Verder liep hij gewoon helemaal goed.
Waarschijnlijk is er iets gebeurt in de wei.
We zijn gaan koelen en stappen op het harde.
Het werd langzaam wat dunner, maar ik heb toch de dierenarts laten komen.
Op de dag dat de dierenarts kwam was het natuurlijk weer helemaal dun.

Pony liep op het harde/zachte en met de buigproef gewoon rad.
Dierenarts zag dus geen aanleiding om een foto/echo te maken.
Advies: weer lekker wat laten bewegen.
De zondag na de dierenarts pony tien minuten gelongeerd.
Maandag: kogel weer dik, niet gevoelig en niet kreupel.
Geen idee of er in de wei iets gebeurt is, of dat het eventueel toch door het longeren kwam.
Dierenarts weer gebeld en die heeft afgelopen vrijdag zijn been gescand. Ook hier kwam niks uit. De pezen etc. zien er allemaal goed uit en er was ook geen irritatie te zien. Ik heb Oedex (vochtafdrijver) gekregen en dit krijgt hij nu.
Zijn kogel is nog steeds dikker en verder loopt hij nog steeds goed. Hij heeft ook geen koorts.
Ik maak me natuurlijk alsnog zorgen. Maar de dierenarts maakt zich er niet zo druk om, omdat verder alles goed lijkt.
Herkent iemand van jullie dit? Een kneuzing lijkt me ook nog een optie. Mocht het deze week niet wegtrekken laat ik het liefste toch foto's maken.
Aan de andere kant wil ik het gewoon tijd geven, maar ik ben nogal voorzichtig met hem.