Simply-warm: wie kent het en doet het wat het belooft?

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Simply-warm: wie kent het en doet het wat het belooft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 19:44

Door een stalgenootje werd ik gewezen op de Duitse site simply-warm.com. Een speciale deken met een losse hals waarin je speciaal ontwikkelde warmtepads kan plaatsen die de doorbloeding verbeteren, pijn verminderen en stijve spieren ontspannen. Te mooi om waar te zijn dus, maar geen referenties over te vinden. En ik ken mezelf…stel nou eens dat dit wel werkt…
Maar dat heb ik al zo vaak gedacht en dus ligt de Recuptex ongebruikt op zolder naast de Back-on-Track deken. :')

Daan13

Re: Simply-warm: wie kent het en doet het wat het belooft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:03

Oh zo herkenbaar,alles proberen om je paard te helpen en zo comfortabel mogelijk te maken.

Helaas ken ik het nog niet,ga zo eens kijken maar de recuptex deken die bij jou op zolder ligt....welke maat is dat?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 22:36

Hahaha, heb je interesse? Ik laat ‘m voorlopig nog even liggen, ik wil (althans, ik heb me voorgenomen) ‘m als staldeken gaan gebruiken.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:21

Ik zit er even naar te kijken, maar zie ik goed dat de warmtepads maar eenmalig bruikbaar zijn?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:49

kimmie1 schreef:
Ik zit er even naar te kijken, maar zie ik goed dat de warmtepads maar eenmalig bruikbaar zijn?

Ze zijn herbruikbaar.
Je moet ze zelf verwarmen in de magnetron, maar beter is het om ze 10 minuten in heet (niet kokend water) te verwarmen.
Ze blijven 90 minuten warm.
Citaat:
• Bis zu 90 Minuten wohltuende Wärme
• Wiederverwendbar

Citaat:
Einfach zu erwärmen: In der Mikrowelle oder, besser noch, ca. 10 Minuten im Wasserbad. Achtung: Das Moorpad nicht in das noch kochende Wasser legen, dabei kann es schnell zu Schäden an der Folie und dem Naturrohstoff kommen. Das Moorpad wird weich wenn es warm ist, und passt sich damit perfekt dem Pferderücken an.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 02:08

dorothea schreef:
Hahaha, heb je interesse?

Ik kende ze niet maar nadat Google het een en het ander liet lezen lijkt het mij wel een fijne deken voor Junior. O:)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 09:30

@Brainless Maar je hebt er geen ervaring mee denk ik. Want hoe het werkt begrijp ik, dat staat op de site uitgelegd, maar wat maakt dat hun product anders zou zijn dan een gewone warmte-pad? De deken waarin je ze kan plaatsen? Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen van gebruikers ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:06

Nee ik heb er geen ervaring mee, maar antwoordde op Kimmie of de pads herbruikbaar waren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:12

O wat zonde. Ik heb wel interesse in de recuptex hoor. Welke maat is het?
Ik vind de recuptex geweldig. De paarden worden er zo zenn van. Ook op de trailer is het voor onrustige paarden een uitkomst en zijn ze al lekker los als we op het wedstrijdterrein aankomen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:29

Brainless schreef:
Einfach zu erwärmen: In der Mikrowelle oder, besser noch, ca. 10 Minuten im Wasserbad. Achtung: Das Moorpad nicht in das noch kochende Wasser legen, dabei kann es schnell zu Schäden an der Folie und dem Naturrohstoff kommen. Das Moorpad wird weich wenn es warm ist, und passt sich damit perfekt dem Pferderücken an.
[/quote]

Maar als ik dit lees begrijp ik er uit eenmalig bruikbaar? mijn Duits is niet goed dus ik vertaal naar het Nederlands : https://simply-warm.com/product/simply-warm-acht-waermepols/

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 22:11

Zeker onduidelijk. Er zijn twee verschillende warmtepads. Een versie voor eenmalig gebruik, die zal dieper inwerken en blijft langer warm (wordt warm bij openen van de verpakking) en daar betaal je een godsvermogen voor (€60 voor acht pads) en een versie die je zelf moet opwarmen in warm water of magnetron en die werken 90 minuten.
Maar ja…werkt het?

Denk dat ik maar eens een euro in het solarium ga gooien…ook goed voor de rugspieren…en anders heb ik altijd m’n Recuptex nog _O-

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:57

Het zal vast werken, warmte is vaak prettig voor je spieren. Maar dan kun je dus net zo goed een oude deken pakken, daar pockets in naaien en daar van die warme pads uit bv de magnetron in doen als ik het goed begrijp.

En die pads voor eenmalig gebruik zijn echt belachelijk duur dus. Action heeft daar vast een goedkopere oplossing voor dmv handwarmers of zo ;-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:00

Ik heb eens gelezen dat ze een proef hadden gedaan met verschillende dekens en wat deze doen waaronder een magneet deken. Het grappige was dat een simpele zweetdeken ook al voor doorbloeding zorgde en al die ,speciale, dekens niks extras lieten zien.

Als je paard last heeft van stramme spieren dan vooral vrij laten bewegen. Dat is het belangrijkst en beter dan stil zetten onder een deken.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:54

dorothea schreef:
Door een stalgenootje werd ik gewezen op de Duitse site simply-warm.com. Een speciale deken met een losse hals waarin je speciaal ontwikkelde warmtepads kan plaatsen die de doorbloeding verbeteren, pijn verminderen en stijve spieren ontspannen. Te mooi om waar te zijn dus, maar geen referenties over te vinden. En ik ken mezelf…stel nou eens dat dit wel werkt…
Maar dat heb ik al zo vaak gedacht en dus ligt de Recuptex ongebruikt op zolder naast de Back-on-Track deken. :')

Welke back on track heb je? De rug warmer? Lijkt mij iets om te proberen...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 12:00

Ik heb voor de peesblessure van mijn paard een Minipulse aangeschaft en had het met Arja (Magnacare) over o.a de Recuptex, die volgens de beschrijving met magneetvelden werkt (zoals de minipulse - maar die moet opgeladen worden). Hou er maar eens een magneet bij, dan voel je echt niets…dus…het zoveelste verkooppraatje?