(heel veel) bulten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindaRock

(heel veel) bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 22:53

Dag allemaal,
Op vr. 13-8 zette ik mijn paard Rock op stal met een vliegendeken om, voor het eerst, want het ging best wel goed, met weinig ongemak / bultjes en ook geen irritatie bij manen en staart.
Op zo. 15-8 kwam ik weer en bleek dat hij heel veel bulten had.
Hij leek nergens last van te hebben. Maar het zag er niet normaal uit, zie foto's.
Mensen die het zagen schrokken en dachten aan een horzel oid die onder de deken had gezeten, of aan de processierups.
De vliegendeken was in 2020 schoon gewassen in een zak gegaan. Zadeldekjes was ik ook zelf en hierna gebeurt er niets geks.
Met het eten had ik niets veranderd; Rock kreeg Hartog Lucerne en Subli Omega 3,6,9.
Op advies ve vriendin heb ik Rock hooikoorts (anti-histamine)-tabletjes gegeven, 7 st. (als mens 1 en paard veel zwaarder, dus meer stuks).
Op ma. 16-8 heeft de da gekeken en zei dat ze dacht aan een allergische reactie.
Echter, dan kan dit komen door: iets wat Rock heeft gegeten of iets wat hem heeft geprikt; wat ??
Ik heb de tabletjes nog bijna een week gegeven, en heel langzaam verminderde het aantal bultjes, dit duurde weken.
Omdat Rock daarna altijd wel ca 5-10 bultjes op z'n hals heeft, zelfs in de herfst/winter heb ik in jan. een Phytonic Detox kuur gekocht en deze afgelopen weken gegeven.
Dit heeft niet geholpen.
Ik denk er nu aan om de da in te schakelen en een bloedproef te laten doen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en wat eraan gedaan ?

Hiernaast is er nog iets: ikzelf kreeg vr.avond 13-8 jeuk kreeg aan 1 enkel en deze werd ook erg dik.
Dit werd zaterdag steeds erger en ik smeerde en slikte paracetamol.
Op zo.ochtend 15-8 belde ik met spoedeisende hulp en het advies was hooikoorts-tabletjes slikken.
Ik heb ca 4 dagen last gehad en m'n enkel en daarna werd hij heel langzaamaan weer normaal.

Plausibel

Re: (heel veel) bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:21

Dit gaat over bultjes die jij en je paard hadden half augustus vorig jaar?!
Dikke kans dat jullie gestoken zijn door muggen.
Paard insprayen met hertshoornolie (verdunt) en jezelf met deet.

LindaRock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 23:48

Ja, dat klopt, half augustus 2021.
Ik reageer idd altijd wel heftig op muggen.
Dan zou m’n paard dat dus ook doen…
Dankjewel voor de tip, gaan we doen !