Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigo schreef:Fijn dat je het toch dan goed onder controle kunt houden. Maar bij jou was het dus niet nodig 5-7 dagen naar de kliniek te gaan?
Welke probiotica geef je? Zijn er nog andere dingen die je extra doet om hem te ondersteunen met dit ziektebeeld? Merk je dat bepaalde zaken de Lyme triggeren?
nieky1993 schreef:Lyme gaat nooit weg helaas. Wel kan het gewoon "onderdrukt" worden door de antibiotica.
BigBen schreef:nieky1993 schreef:Lyme gaat nooit weg helaas. Wel kan het gewoon "onderdrukt" worden door de antibiotica.
Sorry hoor, maar dit klopt niet.
Lyme gaat wel degelijk weg. In de meeste gevallen wordt de infectie gewoon opgeruimd door het immuunsysteem. Met antibiotica heb je meer zekerheid, maar een langdurige behandeling is nergens voor nodig. Veertien dagen tot max drie weken ab is meer dan voldoende.
Je paard kan na afloop wel nog enkele jaren positief testen op Lyme. Niet omdat de infectie nog actief is, maar wel omdat je paard antistoffen heeft aangemaakt, en het is net de aanwezigheid van antistoffen die getest wordt.
Citaat:Ik ben niet naar de kliniek gegaan idd. Gewoon thuis behandeld onder toezicht van mijn veearts. Na de behandeling heb ik trouwens ook nog regelmatig bloed laten trekken om alle waardes te controleren en dus een homeopaat ingeschakeld. Onderschat ook niet hoe hard een lichaam er vanaf ziet. Mijn ruin heeft telkens 3-4 maanden nodig om terug op conditie te komen erna.
Ik heb helaas geen idee wat het triggert. Nu moet ik vooral opletten met kleine tekenen. Als hij een keer sloom is of anders dan direct temperatuur nemen om te zien of hij verhoging heeft. Moet dus wel constant alert zijn op kleine gedrags veranderingen zodat we zsm een opstoot zien aankomen.
Voor de rest krijgt hij niks extras nu voor de lyme. Mijn ruin heeft helaas ook een leverprobleem dus krijgt regelmatig mariadistel bijgevoerd en hij wordt 2x per jaar losgemaakt door een osteopaat. Spieren laten losmaken is ook altijd een goede na lyme trouwens.
Ik gaf deze probiotica
[ [url=m/AazhUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marigo schreef:Citaat:Ik ben niet naar de kliniek gegaan idd. Gewoon thuis behandeld onder toezicht van mijn veearts. Na de behandeling heb ik trouwens ook nog regelmatig bloed laten trekken om alle waardes te controleren en dus een homeopaat ingeschakeld. Onderschat ook niet hoe hard een lichaam er vanaf ziet. Mijn ruin heeft telkens 3-4 maanden nodig om terug op conditie te komen erna.
Ik heb helaas geen idee wat het triggert. Nu moet ik vooral opletten met kleine tekenen. Als hij een keer sloom is of anders dan direct temperatuur nemen om te zien of hij verhoging heeft. Moet dus wel constant alert zijn op kleine gedrags veranderingen zodat we zsm een opstoot zien aankomen.
Voor de rest krijgt hij niks extras nu voor de lyme. Mijn ruin heeft helaas ook een leverprobleem dus krijgt regelmatig mariadistel bijgevoerd en hij wordt 2x per jaar losgemaakt door een osteopaat. Spieren laten losmaken is ook altijd een goede na lyme trouwens.
Ik gaf deze probiotica
[ [url=m/AazhUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ah de YEA Sacc van Audevard. Geef jij dat al tijdens een kuur of erna?
Vervelend ziekteverloop als je niet weet wat een aanval triggert. Mijn vermoeden is dat dit wel relatie heeft tot het immuunsysteem, maar hoe is een raadsel. Dat maakt dat ik enerzijds wel neig naar een behandeling in de kliniek omdat intraveneus toegebrachte antibiotica een hoger slagingspercentage heeft voor genezing
Marigo schreef:Hebben jullie je paard beweging gegeven? Hier zegt de da dat lichte vorm wel goed is. Rijden mag, maar wil ik zelf nu liever niet.
Maar in de Equine Lyme groep op Facebook geven ze aan helemaal geen beweging te geven.
Ook zijn ze daar niet overtuigd van het gebruik van antibiotica. Veel ervaringsverhalen waarin antibiotica niet hielp. Ik kreeg er een beetje zon PSSM vibe bij: alleen juiste management helpt het onder controle te houden. Maar weggaan doet het nooit en kan altijd weer opspelen. Daar word ik wel verdrietig van….
Gebruikers op dit forum: Shari97 en 40 bezoekers