Heeft mijn paard hooikoorts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sil1985

Heeft mijn paard hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:13

Ik vraag me af of mijn paard last heeft van hooikoorts. Ik heb gelezen dat paarden daar ook last van kunnen hebben.
Hij hoest niet of ook geen snot uit de neus. Maar zodra er vliegjes vlakbij zijn neus in de buurt komen of een vleugje wind of de pollen vliegen om ons/hem heen dan schud hij met zijn hoofd. En dus vooral als het mooie weer eraan komt. Dit doet hij dan onder het rijden of ook gewoon met poetsen of in het land staat.
Dan moet ik er wel bij zeggen als er nu wat wind staat en hij staat buiten doet hij het ook.
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben benieuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:17

dat die vliegjes irritant zijn?
ja hoor doen heel veel paarden dan, ze schudden dan om ze kwijt te raken.
dat is geen hooikoorts hoor.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:20

Een Paard kan zeker hooikoorts hebben. Mijn paard heeft dat ook, vooral als t erg warm is. Weet niet of t seizoen nu al begint (hoop t niet) Vorig jaar ben ik al in maart begonnen met druppels van puur pollen om haar een beetje het weide seizoen door te helpen. Ik heb ze gelukkig bij huis staan dus kan haar in de gaten houden, zodra het te heftig wordt gaat ze vd wei af en krijgt ze een slowfeeder met droog hooi en dan zakt t ook wel weer wat af. Ze heeft zo erg gestaan dat ze de hele dag met haar neus in de waterbak stond om de jeuk kwijt te raken en de hele dag stond te schudden met haar hoofd, zo sneu.

Sil1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:47

ellepel schreef:
dat die vliegjes irritant zijn?
ja hoor doen heel veel paarden dan, ze schudden dan om ze kwijt te raken.
dat is geen hooikoorts hoor.

Het zijn dus niet alleen de vliegjes ;)

Sil1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:49

Mandy73_unes schreef:
Een Paard kan zeker hooikoorts hebben. Mijn paard heeft dat ook, vooral als t erg warm is. Weet niet of t seizoen nu al begint (hoop t niet) Vorig jaar ben ik al in maart begonnen met druppels van puur pollen om haar een beetje het weide seizoen door te helpen. Ik heb ze gelukkig bij huis staan dus kan haar in de gaten houden, zodra het te heftig wordt gaat ze vd wei af en krijgt ze een slowfeeder met droog hooi en dan zakt t ook wel weer wat af. Ze heeft zo erg gestaan dat ze de hele dag met haar neus in de waterbak stond om de jeuk kwijt te raken en de hele dag stond te schudden met haar hoofd, zo sneu.

Wat sneu zeg :(
Ik zag het die van mij dus ook afgelopen zaterdag doen toen er wat wind stond.
Waar kan je dat kopen? En helpt het wel wat?

Anoniem

Re: Heeft mijn paard hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:09

Verdiep je eens in headshaking. Zijn het wel typische symptomen voor zeker de wind en alles wat je beschrijft.

Sil1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 19:33

Spenk schreef:
Verdiep je eens in headshaking. Zijn het wel typische symptomen voor zeker de wind en alles wat je beschrijft.

Ga ik doen. Bedankt!

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:02

Sil1985 schreef:
Mandy73_unes schreef:

Wat sneu zeg :(
Ik zag het die van mij dus ook afgelopen zaterdag doen toen er wat wind stond.
Waar kan je dat kopen? En helpt het wel wat?

Puur pollen kocht ik gewoon online. Zijn druppels die ik op een stukje brood geef. Mijn paard heeft echt de headshaking klachten maar gelukkig alleen in de zomer. Ik kan dan ook soms niet rijden. Als je de pollen verdenkt begin dan wel vroeg met de druppels want het is homeopathisch en heeft even tijd nodig. Ik had een idee dat het vorig wel wat minder was, haar geschud.