Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigo schreef:Hoi, fijn dat je zo goed let op het gedrag van je paardje. Hoe is het afgelopen? Klinkt namelijk wel als buikpijn. Of het acuut is of iets wat er altijd/langer zit of ene combi is moeilijk te beoordelen voor een leek en vanaf een scherm. Sterkte en beterschap!
Elisa2 schreef:Was hij heel gasserig? ik herken het gedrag ook wel als de paarden heel gasserig zijn juist door een te weinig aan beweging.
Krijgt hij goed ruwvoer? zit er geen schimmel in?
Voor dit soort zaken kun je ook goed colosan geven, als je zeker weet dat bovenstaande oorzaken zoals wormen/ zand etc. uitgesloten is.
Twiggy2008 schreef:Fijn dat je zo goed naar je paard geluisterd hebt. Goede tip om altijd Colosan in huis te hebben. Ook ik heb daar goede ervaringen mee bij buikpijn bij paarden. Naast natuurlijk de dierenarts, indien nog nodig.
Waarom had je paard een winterstop? En kon hij nog genoeg bewegen in die periode?
Elisa2 schreef:Was hij heel gasserig? ik herken het gedrag ook wel als de paarden heel gasserig zijn juist door een te weinig aan beweging.
Krijgt hij goed ruwvoer? zit er geen schimmel in?
Voor dit soort zaken kun je ook goed colosan geven, als je zeker weet dat bovenstaande oorzaken zoals wormen/ zand etc. uitgesloten is.
Twiggy2008 schreef:Fijn dat je zo goed naar je paard geluisterd hebt. Goede tip om altijd Colosan in huis te hebben. Ook ik heb daar goede ervaringen mee bij buikpijn bij paarden. Naast natuurlijk de dierenarts, indien nog nodig.
Waarom had je paard een winterstop? En kon hij nog genoeg bewegen in die periode?
Bokkerbb schreef:Twiggy2008 schreef:Fijn dat je zo goed naar je paard geluisterd hebt. Goede tip om altijd Colosan in huis te hebben. Ook ik heb daar goede ervaringen mee bij buikpijn bij paarden. Naast natuurlijk de dierenarts, indien nog nodig.
Ik heb hem wel nog gelongeerd en stond elke dag op de weide dus kon in principe altijd lopen. Winterstop omdat ik alleen een buitenpiste heb en die te drassig lag en met examens ik niet genoeg tijd had om te rijden en dan liefst mijn tijd stak in borstelen, knuffelen, grondwerk,...