Ik vroeg me af of nog meer mensen op dit moment paarden hebben die ziek zijn met symptomen die op koliek lijken, geen eetlust, koorts. Mijn dierenarts gooit het op een virus en de symptomen kloppen precies met equine coronavirus (dat is niet"ons" coronavirus overigens).
Ik woon in Drenthe maar hoorde dat er ook op een stal in Arnhem een ziek paard was. Mijn jonge paard heeft het van de oudste van 19 gekregen.
Bij mij in de buurt waren laatst dit soort klachten op een stal. Idd een soort koliekverschijnselen en koorts, maar ook verhoogde ontstekingswaarden erbij. Geloof een stuk of 4 paarden. Maar ik weet niet zeker of dit uiteindelijk een virus was of iets anders, dus neem dit met een korreltje zout.
Die van mij heeft een dag niet gegeten en koorts gehad. Bloedonderzoek laten doen, maar daar kwam niets bijzonders uit. Hij zit de hele winter al minder lekker in zijn vel... Heb zelf een week lang mest onderzocht naar zand, maar ook daar kwam niets uit. Voor de zekerheid toch zandkuurtje gegeven.
Athos76
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 12:07
Hoi, interessant. Jessix wanneer was dit ongeveer?
En hebben jullie enig idee hoe het overgedragen werd? Paard op andere stal ziek of zo? Via wedstrijd? Nieuw paard op stal?