Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Aangezien een paard en een geit niet kunnen overgeven, kon de dierenarts niets anders doen dan ze met vitamine K inspuiten, iets wat hij nog zeven dagen lang zal moeten herhalen. Pas over een maand weten we of de dieren deze aanslag zullen overleven.
Jolliegirl schreef:Nina737 schreef:Het verdund het bloed, het kan inderdaad voor inwendige bloedingen zorgen zorgen. Dat is het gevaar.
Dan actie ondernemen.
Dieremarts terug opbellen en een behandelplan maken. Precies zoals hierboven uitgelegd is bijvoorbeeld .
Nina737 schreef:De werking van het gif begint over een dag of 3 a 4 in het lichaam... vantevoren k1 spuiten heeft volgens de dierenarts geen zin. Wel gaan we over 3 dagen bloed opsturen om te controleren op stollingen. Mocht hij eerder niet lekker worden komt de dierenarts direct. Zo vertelde hij het mij....
Nina737 schreef:De werking van het gif begint over een dag of 3 a 4 in het lichaam... vantevoren k1 spuiten heeft volgens de dierenarts geen zin. Wel gaan we over 3 dagen bloed opsturen om te controleren op stollingen. Mocht hij eerder niet lekker worden komt de dierenarts direct. Zo vertelde hij het mij....
Charaz schreef:Waarom zou je dan te laat zijn? Mensen ga je toch ook pas vitamine K geven als de stolling niet goed is ipv preventief.
neetoch schreef:Ja ik jaren geleden met mijn shetlander, die was weer eens ontsnapt en had toen vond ik toch een flinke hoeveelheid rattengif op in 1 x . Ook dikke paniek en de da gebeld. Die vertelde dat bij eenmalige inname het eigenlijk geen problemen ging opleveren en idd mijn shet heeft er niets aan overgehouden. En die had verhoudingsgewijs (shetlander met minimaal 3 x een handje) veel meer binnen gekregen dan die van jou.
Het is trouwens niet voor niets dat als je iemand wil vermoorden met rattengif dat dit langdurig gegeven moet worden, heb toen gelijk weer wat geleerd...