Pony eet mest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Pony eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 09:10

Hoi,
Ik heb mijn pony de afgelopen dagen 2x mest zien eten. Ik heb even gegoogled en denk dat ze wat vitamines tekort komt. Ze staat in onze paddock paradise en ik heb haar van de zomer gekocht en toen heeft ze het nooit gedaan, dus ik denk dat ze iets uit het gras mist. Ze krijgt 1x per dag een halve schep fiberforce. Er hangen in totaal iets van 6 himalaya likstenen over de hele track en ze krijgen duits kruidenhooi. Heeft iemand een idee wat voor supplementen of iets ik kan bijvoeren zodat ze niks meer tekort komt?

hagelslag

Re: Pony eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:12

Hebben ze altijd hooi te eten?
En weet je toevallig van welk paard ze de mest eet?

Opzich is het niet verkeerd dat ze het doen. Zolang het niet uit verveling is.

Wanneer heb je voor het laatst ontwormt?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:27

Inderdaad eerst zorgen dat je paard de hele tijd kan knabbelen. Mijn paard deed dit enkel als hij geen hooi/stro had.
Als dit niet de oorzaak is kan je bloed laten trekken om vitamines te checken. Dan weet je het direct.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 09:28

hagelslag schreef:
Hebben ze altijd hooi te eten?
En weet je toevallig van welk paard ze de mest eet?

Opzich is het niet verkeerd dat ze het doen. Zolang het niet uit verveling is.

Wanneer heb je voor het laatst ontwormt?

Ja ze hebben onbeperkt hooi, en ik heb geen idee van welk paard de mest is. Ze zijn een paar maanden geleden allemaal ontwormd

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:57

Bij een halve schep fiberforce, dat is 300 gram, heeft ze gewoon een vitamine tekort. Uit zo weinig kunnen ze niet genoeg voedingsstoffen halen. Een goede vitamine korrel, Marshall force bv, voeren en dan zou het over moeten zijn.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:02

Je zou een balancer bij kunnen voeren. Ik ben super tevreden over vitalbix. Dat is een vitaminen en mineralen brok met een heel lag suiker en zetmeel gehalte, zonder melasse dus ze worden er ook niet dik van of zo.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 11:19

Horseloverl schreef:
Bij een halve schep fiberforce, dat is 300 gram, heeft ze gewoon een vitamine tekort. Uit zo weinig kunnen ze niet genoeg voedingsstoffen halen. Een goede vitamine korrel, Marshall force bv, voeren en dan zou het over moeten zijn.

Zou een hele schep fiberforce dan wel voldoende zijn? Of moet er echt iets anders bij? Het is overigens maar een klein c ponytje die al gauw te dik is

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:21

yarkayunda schreef:
Horseloverl schreef:

Zou een hele schep fiberforce dan wel voldoende zijn? Of moet er echt iets anders bij? Het is overigens maar een klein c ponytje die al gauw te dik is

Ligt aan z’n gewicht. Van de fiberforce moet je 500 gram per 100 kg lichaamsgewicht voeren om heb aan z’n vitamine en mineralen behoefte te helpen

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:38

In daily fit van pavo
Zitten alle vitamines en mineralen die een paard nodig heeft. Het is gewoon een koek die je zo kan geven.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 18:49

Horse_Jo schreef:
In daily fit van pavo
Zitten alle vitamines en mineralen die een paard nodig heeft. Het is gewoon een koek die je zo kan geven.

Dat is een goeie, die ga ik morgen even halen!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:56

yarkayunda schreef:
Horse_Jo schreef:
In daily fit van pavo

Dat is een goeie, die ga ik morgen even halen!

Het suiker- en zetmeelgehalte is zo’n beetje 12%. Voor een dikkerdje zou ik dan eerder Pavo Vital nemen (nog geen 5%), of Vitalbix daily complete (5,7%).

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:57

Onze pony deed dat ook af en toe.
Dan voerden we een tijdje IJslands zeewier bij en dan stopte hij er weer mee

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:12

https://www.equilin.eu/
het nieuwe voeren. Mijn pony's doen het hier super op naast hooi.
Duidelijke video met uitleg ook op te vinden over balancer