Shettie van 30 jaar hele week koorts en geen eetlust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjorsie12

Shettie van 30 jaar hele week koorts en geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 07:37

Mijn lieve Fientje , shetlander van 30 jaar heeft de hele week koorts gehad en geen eetlust, Dierenarts is 3x geweest, penicilline en koortsremmer en

Vitamine spuit gehad, maar ze reageerde er niet op, overgeschakeld op aspirine en omeprazol op advies van de Dierenarts, koorts gezakt, eetlust terug, wie heeft zoiets ook meegemaakt? Geen hoesten of snot, alleen wel veel drinken en plassen.
Afbeelding

Eleeke

Re: Shettie van 30 jaar hele week koorts en geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 07:47

Veel sterkte. Ik hoop dat je Fientje het red.

Ik heb wel eens iets dergelijks meegemaatk. Twee dagen hoge koorts, niet drinken niet eten alleen liggen. trillen over hele lijf. Meerdere keren per dag dierenarts.
Maar geen week dus.

Ze was 15 toen, en heeft daar , we weten nog niet wat het was, wel een tik van over gehouden. Is nu 17 en met pensioen.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:06

Wat sneu!

Zijn haar tanden ook gecheckt?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:37

Veel drinken en plassen klinkt als suikerziekte. Maar geen idee is dat ook bij paarden voor komt eigenlijk. Heel veel sterkte.

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:07

He wat naar!! Wat dacht de DA dat het was? Ik heb hier 3 weken geleden bijna hetzelfde gehad met mijn kleine welsh. Savonds nog niks aan de hand, sochtends ineens koorts (39,3), liggen, niks eten. Koortsremmer ingespoten, maar een paar uur later stond ze te rillen met 41,8 |(
DA er weer bij en nog meer koortsremmers+antibiotica voor de zekerheid. Volgende dag was de temperatuur onder controle, maar ze heeft 3 dagen niks gegeten en voornamelijk gelegen. Normaal zo’n vreetzak, nu wou ze geen brok/slobber/muesli/3 soorten hooi. Na 5-6 dagen was ze fitter dan ooit, heel bijzonder.

Volgens de DA zou het toch iets van een virus moeten zijn. Ben nog steeds benieuwd wat voor virus, want het was net als bij jou alleen hoge koorts, geen snot of hoesten. Het vele drinken en plassen had mijn pony niet, maar wellicht had die van jou net iets meer last van uitdroging en was ze nog in staat dat zelf op te lossen door veel te drinken?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:01

Hebben jullie goed het gebied rond de klieren bij de keel gecheckt? Een mini van ons had daar eens een heel dik abces die je niet zag door haar dikke wintervacht. Zij had ook geen snot maar stonk wel uit haar mondje. Zat een ontsteking in haar kaak.

Sterkte met die kleine schat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:08

Is er al bloed afgenomen? Misschien is het orgaanfalen oid? Ze kijkt iig niet fijn uit haar ogen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:17

Urine niet extra geel hoop ik?
Hoop niet dat het Atypische Myopathie is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:39

veel drinken doen paarden vaak als ze hogere temperatuur hebben :j
misschien een virus wat rond ging?
zo vervelend met de oudjes altijd,ze zijn toch kwetsbaarder.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:45

Vorig jaar ook met ons oudje gehad. Bloed was in orde, at gelukkig wel. We hebben hem erdoorheen gekregen door koortsremmer en uiteindelijk de regendeken af te doen.

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 18:46

Ze was helemaal onderzocht door de dierenarts op alles, ze had wel een verhoogde ademhaling, hij wist ook niet wat t was omdat ze totaal niet op de penicilline reageerde, ze moest eigenlijk op stal, maar dan ziet ze de andere paarden niet, ze heeft haar eigen inloopstal, dus heb haar een gedeelte van de paddock erbij gegeven, en een dekentje op omdat ze de stal niet uitkwam toen de koorts aan t zakken was, met dekentje op komt ze weer naar buiten!ze heeft 4 dagen niet gelegen, de 5de dag weer wel toen de koorts was gezakt. Heel erg bedankt voor de reacties!