Mijn 4-jarige Arab merrie haalt onvoldoende uit het hooi, en dat uit zich dus vooral in HONGER. Daarnaast komt ze ook wat power/energie tekort in het (minimale) werk.
- buiten 24/7 toegang tot een ronde baal
- van de zomer ook snackgras er bij
- nu nachten op stal goed gevuld hooinet (zonder die extreme honger altijd nog wat over)
- was van de zomer (áltijd onbeperkt eten) ook al
- toen er eenmalig een fijne groene baal stond was het over en had ze ook meer werklust
Quickscan hooi:

Ze krijgt momenteel:
- halve schep marstall gastro
- bekertje marstall force
- 25ml effektri omega3 olie
Als probeersel en met het oog op eiwitten ben ik pavo topsport gaan geven, dat maakt geen verschil. Als ik de gastro ophoog wordt ze nerveuzig, dus kennelijk is dat helaas niet het juiste voer voor haar.
Ze zit verder mooi in haar vacht en is goed op gewicht. Heb wel van de zomer al naar haar staan kijken dat ik dacht...beetje matig bespierd. Maar goed, zo veel doet ze niet, dus ik heb dat suf genoeg niet gelinkt aan die honger

Wat ik zoek:
- luzernevrij (krijgt ze enorme jeuk van, dus dat wil ik vermijden in het 'onderhoudsvoer')
- zo laag als realistisch is in z+s
- liever geconcentreerd voer dan kilo's moeten geven
- echt gewoon iets wat ik kan voeren als basis en de gastro kan vervangen. Niet dat ik straks met 6 soorten toppings sta te klooien

- ik mag graag wat slobber geven als ik er ben (en in de zomer, als ze 24/7 buiten staan, voert dat ook makkelijker/sneller), dus evt iets wat zowel nat als droog kan of een brok/muesli + een slobber is prima
Ik zoek het nu vooral in de ewpa, en dat blijkt verdraaid lastig icm luzernevrij en laag in s+z