* wel of niet drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 15:25

ik heb een 4 jarige dartmoor merrie gekocht ik wil gaan aanspannen. de man waarvan ik ze kocht dhr v.d woude uit linschoten heeft me verteld dat ze drachtig is en dat ze op 12 april uitgerekend is. aan haar buik vind ik het in elk geval niet te zien. haar elder is wel ietsjes opgezet maar zeker nog niet vol. het zijn meer 2 zakjes die je ziet als een echt uier. ik weet wel dat het in de laatste week nog kan vullen, daar maak ik me geen zorgen om. maar is het toch handig of belangrijk om haar te laten opvoelen of scannnen omdat het haar eerste keer zou worden?? ik heb al 2 veulens begeleid met de bealling waar het nodig was maar daar wist je zeker van DAT ze ging bevallen en kon je bij waken als het zover zou zijn. nu is het niet zeker en ik wil niet dat er eventueel een dood veulen in de stal licht omdat het niet goed ging en ik er niet bij was.


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 19:15

hmm het leek me toch verstandig om de oude eigenaar er nog eens over te bellen en die zei dat ze absoluut drachtig is. tja als hij het zo zeker weet zal het wel maar ik vind ze dan niet dik. mischien gedekt door een mini hengst van 70 cm [lol]

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:14

Heb je ook gevraagt wanneer ze gedekt was?
Maar je kunt het over het algemeen redelijk goed zien, als het bijna zover is.
En de buik begint ook vaak echt te groeien in de laatste drie maanden.
(maare, ik zit je dit nu wel te schrijven, maar jij fokt toch? Of haal ik je door de war met iemad??

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 08:19

klopt ik fok zelf. maar ik weet dat het nooit echt gezond is om in de laatste maand op te laten voelen of scannen dus daarom is het nu moeilijk te zeggen. ik heb haar pas 6 weken en ze is niet zo dik als mijn eign merries altijd waren. ik weet wel wanneer ze uitegerekend is 12 aporil. de oude eigenaar zegt dat ze absoluut drachtig moet zijn. daar ga ik nu dan maar vanuit. al zou je het aan haar buik niet zien. ik kan gelukkig wel de symptonen van een aankomende bevalling herkennen dus dat is het probleem niet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:18

hihihi, ik dacht dat dus al, toen ik aan het typen was. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409 en 66 bezoekers