In april toch besloten naar de kliniek te gaan voor een bronchoscopie. Hij was na arbeid al vaak snel buiten adem. Uit de bronchoscopie kwam een lichte bronchitis/astma. Advies was om hem veel aan het werk te zetten zodat de conditie zou verbeteren en hem 24/7 naar buiten te doen. Dat hebben we gedaan, in het begin merkte ik veel verbetering maar na een tijdje ook niet meer. Hij heeft ook een tijdje stil gestaan ivm blessure, zo'n 3/4 weken. Hij bleef na arbeid zwaar ademen en hoesten. Ook viel het me op dat hij bij het uit de wei halen ook benauwd was en zwaar ademig. we hebben toen ook nog contact met de kliniek gehad, die zeiden dat een kwestie was van opbouwen.
in juli is er een vrouw gekomen die hem heeft 'gelezen' en daar kwam uit dat hij geen astma/bronchitis heeft maar dat het opgekropte stress/verdriet is van vroeger die hij nu uit nu hij zich veilig voelt bij ons, en niet meer de wedstrijdruk en prestatiedruk hoeft te ervaren.
3 weken geleden is hij behandeld voor 2 weken voor een kleine maagzweer. Nu vandaag merkte ik bij het halen uit de wei dat hij weer erg benauwd is en vaak hoestte. normaal hoest hij niet, alleen bij arbeid een paar keer. Morgen nemen we even contact op met de da over hoe of wat omdat we ons veel zorgen maken om ons lieve vriendje. Heeft iemand anders tips/advies wat we nog zouden kunnen doen/ wat het zou kunnen zijn?
bedankt voor het lezen van het hele verhaal